fallback

Tesla отново забавя представянето на електрическия си камион

Намираме се в производствен ад, поясни изпълнителният директор на компанията Илон Мъск

09:10 | 09.10.17 г. 11
Автор - снимка
Създател

Американският пионер на пазара на електрически превозни средства Tesla ще забави представянето на своя напълно електрически камион за пореден път. Сега презентацията е предвидена за 16 ноември, обяви в Twitter изпълнителният директор на компанията Илон Мъск. Първоначалните планове предвиждаха това да се случи през септември, а после компанията отложи датата за края на октомври.

„Намираме се в производствен ад", обяснява Мъск новото закъснение. Tesla понастоящем се бори със значителни затруднения при производството в своя нов Model 3. Едва преди няколко дни стартъпът обяви, че до края на септември са произведени само 260 броя от новата кола от средната класа - вместо планираните 1500 броя.

Виновни за забавянето вероятно са проблеми с автоматичната производствена линия. Според американския бизнес вестник Wall Street Journal съвсем доскоро важни части от новите автомобили Tesla са били монтирани на ръка, вместо с роботи.

Tesla Semi unveil now Nov 16. Diverting resources to fix Model 3 bottlenecks & increase battery production for Puerto Rico & other affected areas.

— Elon Musk (@elonmusk) 6 октомври 2017 г.

Освен това специализираната преса също така съобщава, че Tesla е заменила по време на навлизането към редовното производство някои компоненти от първия Model 3. Подобни проблеми са се случили и в началото на производството на спортната лимузина Model S и по-големия Model X, твърдят запознати източници. 

Мъск обяви през юли 2016 г., когато представи своя "генерален план", че "Tesla Semi", който следва да предложи по-голяма безопасност при по-ниски транспортни разходи в опит да разшири пазара на компанията извън луксозните автомобили. Предприемачът измъчва транспортната индустрия с перспективата за тежкотоварни автомобили, задвижвани от батерии, които могат да се конкурират с конвенционалните дизелови камиони, които могат да пропътуват до 1 600 км с един резервоар гориво. Според по-ранни данни Мъск също така възнамерява да представи и пикап в следващата година и половина до две години и по този начин да запълни гамата превозни средства.

По-напред по отношение на електрическите камиони обаче е германският Daimler. Дъщерната компания Daimler Trucks наскоро обяви в Ню Йорк пускането на пазарите на напълно електрическия камион Fuso Ecanter. Първият клиент е логистичната копания UPS. Според Daimler Fuso Ecanter е първият в света напълно електрически камион в серийно производство. Още през тази година ще започнат доставките към клиенти в САЩ, Япония и Европа. 

Мъск, странен милиардер, чиито амбиции в транспорта включват колонизирането на планетата Марс, отдавна се противопоставя на конвенционалната индустрия. По време на годишната среща на акционерите на Tesla през юни той повтори обещанието си за електрически камион за дълги разстояния. „Много хора не мислят, че може да направим тежкотоварен камион за дълги разстояния, който е електрически, но сме уверени, че това може да бъде направено", каза той тогава.

Мъск може да намери доста добра пазарна ниша. Около 30% от превозите с камиони в САЩ са регионални пътувания до около 350 км, според Сандийп Кар, главен стратегически директор на базираната в Торонто Fleet Complete, която проследява и анализира движението на камиони. Камион с пробег в този диапазон би могъл да доставя товари регионално, например от пристанища до близки градове или от складове до обекти за търговия на дребно, анализира Ройтерс.

Интересът към електрическите камиони е висок сред превозвачите, които искат да намалят своите вредни емисии и оперативни разходи. Електродвигателите изискват по-малка поддръжка от двигателите с вътрешно горене, а токът от мрежата е много по-евтин от дизела.

Сегашната технология не е достатъчно напреднала, що се отнася до зареждане на камионите в цялата страна. Експерти казват, че изискваните батерии ще бъдат толкова големи и тежки, че няма да има достатъчно място за товари.

Средностатистически дизелов тежкотоварен автомобил струва около 120 хил. долара. Цената само на батерията за голяма платформа, способна да достигне до 640 км и превозваща типичен полезен товар, може да бъде по-висока от тази, смятат учени от Carnegie Mellon University.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:36 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още