Американският производител на електрически луксозни автомобили Tesla Inc не успява да покрие собствените си цели за производство на първия си автомобил за средната класа Model 3 за третото тримесечие. От струващия 35 000 долара с основно оборудване автомобил, за който има многобройни предварителни поръчки, са били изработени едва 260 броя, обяви Tesla в понеделник след края на борсовата сесия.
През август компанията на Илон Мъск обяви, че целта за тримесечието са над 1 500 произведени коли и добави, че до края на годината производството следва да се ускори до 5 000 броя на седмица. Фактът, че производството през тримесечието е доста по-скромно, бе обяснен от компанията със „затруднения в производството", но Tesla подчерта, че няма основни проблеми с производството и веригата на доставки.
“Важно е да се подчертае, че няма основни проблеми във веригата за производство или доставките на Model 3", каза Tesla в изявление. "Ние разбираме какво трябва да бъде поправено и сме уверени, че ще се справим с проблемите, свързани с производството, в близко бъдеще".
Като цяло през изминалото тримесечие компанията е произвела 25 336 коли и е доставила 26 150 автомобила. Това съответства на ръст от 4,5 на сто при продажбите на годишна база и по този показател компанията надмина очакванията на анализаторите. С 14 065 коли по-голямата част от доставките се пада на луксозната лимузина Model S. От продавания от септември 2015 г. джип Model X американската Tesla е успяла да продаде 11 865 броя през трите месеца, а от новия Model 3 – само 220 броя.
Данните предизвикаха сериозно разочарование у инвеститорите, преди всичко заради слабите резултати при Model 3. В следборсовата търговия книжата на Tesla понижиха стойността си с 1 на сто до 337,84 долара. При закриването на сесията на Nasdaq цената бе 341,53 долара за акция.
Очакванията към по-достъпния модел са огромни. Някои експерти считат, че с него Tesla е способна да направи E-мобилността масово явление. Но заради високите разходи и големия риск, който носи мащабното разширяване на производството, има и доста скептици.
преди 7 години ами точно това се опитвам да ти кажа. една икономика е силна когато има много малко споделяне - демек всеки може да си позволи да има това което иска и да не търси да споделя с някой :))) . и да работи нещо отговорно и сериозно което се търси от много хора/бизнеси, а не да си работи/продава както си писал/ от дома, че то това е скрита безработица и да прави там нещо но да не е на социални помощи/базов доход дето му викат модерно/... не може да се занимават всички с услуги и всичко да ок ;) просто не става... трябва и производство. и то не довършителни неща а цялостен цикъл - от инженеринга до крайния продукт плюс маркетинга - било то за бизнес потребител или за обикновен потребител... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Нещо се отклонихте. Говорехме за това, как плановете за теслАта се издъниха яко и за разлика от спейс-хикса, дето НАСА и ВВС наливаха пари 10 години, в автоиндустрията това няма как да се повтори. Няма никаква логика, компания с дял под 1% в общите прдажби на коли и около 5% в сегмента на електричките (в собственият й главен сегмент !!!) да струва толкова. Вие как мислите, Тойота, Фольксваген, Рено, Даймлер, Форд и т.н. дали плащат заплати на мениджърите си само заради черните им очи ? Да не е дошъл мошеникът и да е измислил автомобила а ? Щял да произведе 500'000 бр. Ми то не е само да ги произведеш (което даже не е станало факт). Ами сервиз, ами дистрибуторска мрежа, какво ли не още... Тези игри отдавна са измислени. Ще е голям късмет за мошеника, ако намери няколко арабски фонда да им продаде "изгодно" бизнеса и да се оттегли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години michaelis12 като цяло разсъждава здраво стъпил на земята, да вярно езика на изразяване е малко каруцарски но едното не отменя другото. в София от около година върви електрически автобус пробно, като проекта е да купят 20 от догодина :) . а тесла те първа започват тестове :). и бъдещето не е сигурно пред електрокарите, подценяваш водородните клетки... а споделената икономика е малко като орифлейм и ейвън :) - някой печели но със сигурност не е този дето споделя/ходи и продава ;) . и за работата от дома - искам да ми направиш споделено от дома зъбно колело от закалена стомана или е онзи ден търсих да ми направят закалена лазерно земба определен размер :))) даже не говоря за машина нещо, че там споделеното и от дома така издиша че ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години оффф байка то не моат да сколасат да напраат 500 стин бройки до края на 2017г. ти ми разпраааш пак твойте фъшкиии за 500К бройки през 2018та МИ НЕМА ДА СТАНЕ тва е реалността, капираш ли или да ти го напиша на чужди езици !? Аз не съм кьорав мое да не ме уведомяваш просто гледам реалните факти, щот не може да си се разчеппил да прайш 20 неща едновременно и после нищо да не става, то не беше Hyperloop, AI чипиове за мозъци, Марсове, Тесли, Камиони и кви ли още не глупости и само всичко е на хартия или на компа ...... тия с "ще ще ще ...." като стане тек тогава ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Хайде ще те питам твоята къщичка на какво се топли, че ако си на слънце, да ти пратя 5 лв дарение за да си прекараш ток за зимата, разбира се ако не си ескимос отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години не са ги създали точно те, а работниците нали са всеки има мнение защото например в тоя сайт не е собственичката напрайла всичко а тия дет бачкат в него. Иначе Мъска е като разказвач на приказки, приятно интересно ей вчера го слушах там за Марса всичко звучи много готино и реално, само дет питаше кой ше плати за тва, идваше ми да напиша отдоле ако не бехте изгърмели 10 трилиона за войни до са да сте зад Марс ама нали да се пуца е по-важното ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Изобщо не е същото. Тия дет си ги изброил, са създали реално някаква технология, нещо са съградили. Са.. че от мазето, това са приказки да, НО реално са създали технологии използвани от стотици хора за да си вършат работата. Този е създал един клюкарник отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години До 1 Михаелис Коя година сме умнико Може би не знаеш но сме средата на 2017 Като изтече 2018 тогава пиши твоите глупости Камиона -електрическия ще го видиш в следващите 2 седмици Ще го тестват в Тексас Ще те уведомя веднага Продължавай да се съмняваш но бъдещето е на електрическите автомобили независими соларни къщи споделена икономика и работа от къщи Въпреки неверниците като Михаелис Чаоо Желая ти успех отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Е, Мъск нямаше да е това, което е, ако 80% от населентето на земята не беше като теб :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години същото е и с Гейтс, Цукербърга, онея от Алфабет и Oracle и т.н. то непрекъснато ни се насажда как от "мазето и нищото" са стигнали до там, да на тия приказки от 1001 нощ и аз вярвах докат бях студент ама като погледне човек какви ресурси стоят зад тея компании, а тия ресурси са ДЪРЖАВАТА то спирам да вярвам в Пепеляшка и Лампата на Аладин ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар