fallback

Renault-Nissan ще произвежда електромобили в Китай с местна компания

Алиансът е поредното дружество в сектора, която засилва залозите си на пазара за електрически автомобили в Китай

10:50 | 29.08.17 г.

Алиансът Renault-Nissan е поредният в автомобилния сектор, който засилва залозите си на пазара за електрически автомобили в Китай – най-големия в света. Компанията стартира ново дружество за производството на автомобили, задвижвани с батерии, които да отговорят на по-стриктните емисионни правила на страната, съобщава Bloomberg.

Renault и Nissan Motor ще притежават по 25% от eGT New Energy Automotive Co., а останалите 50% ще бъдат собственост на Dongfeng Motor Group, заяви автомобилният алианс във вторник. Партньорите ще създадат нов електрически автомобил, базиран на малка SUV платформа, разработена от алианса, се казва в изявление. Инвестиционните детайли не са посочени.

Автомобилните производители ускоряват инвестициите си в електрически автомобили, за да задоволят по-стриктните правила за емисиите и икономията на горива, които ще влязат в сила на основните пазари. Китай ще приложи схема за намаляване и търговия с емисии следващата година, която ще наказва производителите на автомобили с глоби или покупки на кредити, ако не изпълняват ограниченията.

Миналата седмица Ford Motor заяви, че ще проучи възможността за създаване на дружество с Anhui Zotye Automobile за производството на електрически автомобили. През май Volkswagen получи одобрение за ново дружество с Anhui Jianghuai Automobile Group за създаването на електрически превозни средства. Daimler и BMW също имат брандове за електрически коли в партньорства с BYD и Brilliance China Automotive Holdings.

Nissan ще започне да продава електрически автомобил, базиран на модел Kwid на Renault в Китай от 2019 г., като цената ще бъде около 8000 долара, заяви председателят на алианса Карлос Госн в интервю по-рано тази година. Японският производител на автомобили изпитва трудности с продажбите на електрическия автомобил Leaf, продаван под името Venucia e30, в страната от 2014 г. насам основно заради твърде високата цена в сравнение с местни електрически автомобили. Dongfeng в момента произвежда SUV Kadjar с Renault и седаните Teana с Nissan в Китай.

Този месец Nissan продаде дъщерното си дружество за батерии Automotive Energy Supply на китайската компания за частен капитал GSR Capital за около 1 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:38 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още