Американската компания за производство на автомобили Ford Motor проучва възможности за съвместно дружество с китайската компания Anhui Zotye Automobile с цел създаването на електрически автомобили в Китай под нов бранд. Така компанията ще се възползва от възхода на подобни превозни средства на най-големия автомобилен пазар в света, коментира Ройтерс.
Китай, който се бори със заплашителни нива на замърсяване в големите градове, агресивно прокарва плъг-ин автомобили и излива десетки милиарди под формата на инвестиции, финансиране за проучвания и субсидии, привличайки производителите на автомобили.
Tesla, Daimler и General Motors са сред компаниите, които вече са обявили планове за производството на електрически автомобили в Китай. Пекин иска електромобилите и плъг-ин хибриди да формират поне една пета от продажбите на автомобили в страната до 2025 г.
Ford, чиито продажби в Китай са спаднали със 7% тази година, заяви във вторник, че е подписал споразумение за разбирателство със Zotye Auto за изграждането на нов бранд, под който ще бъдат продавани електрическите автомобили. Двете компании ще имат по 50% дял в съвместното дружество.
Компанията не предоставя детайли за финансовите ангажименти и не споделя докога ще вземе твърдо решение за съвместното дружество.
Ford възприема Китай като най-бързо растящият пазар в света за нови електрически превозни средства. Компанията прогнозира, че сегментът ще расте с до 6 млн. автомобила годишно до 2025 г., като около 4 млн. ще бъдат изцяло електрически.
Потенциалното съвместно дружество със Zotye Auto ще задълбочи ангажимента към електрическите автомобили в Китай на Ford. През април компанията представи планове до 2025 г. да предлага хибридни или изцяло електрически автомобили на всички модели, произвеждани в Китай с местен партньор за рисков капитал – Chongqing Changan Automobile.
Тогава Ford заяви още, че ще възприеме внимателен подход към пазара заради несигурността около интереса на потребителите и държавната политика.
Zotye, която според Ford е пазарен лидер в сегмента в Китай с изцяло електрически малки автомобили, е продала над 16 хил. електрически превозни средства тази година до юли, с което постига 56% ръст на годишна база.