Германия в крайна сметка трябва да последва останалите страни от Европа в забраната по пътищата на нови дизелови автомобили, заяви днес германският канцлер Ангела Меркел, признавайки за първи път, че дните на дизела са преброени след скандалите с манипулираните емисии на дизелови автомобили, информира Ройтерс.
Признанието на Меркел в интервю за немското списание Superillu бе предшествано от засилване на натиска през лятото върху германските автомобилопроизводители заради устройствата, които са използвали, за да представят по-ниски емисии вредни газове от дизеловите си автомобили по време на тестовете.
Не искам да посочвам точна година, каза тя при подновяване на предизборната си кампания след триседмична почивка.
Плановете на Великобритания и Франция да спрат постепенно колите с вътрешно горене до 2040 г. са правилният подход, допълни тя.
Съдбата на автомобилния сектор, който е най-големият германски износител и осигурява 800 хил. работни места, се превърна в гореща тема преди изборите на 24 септември, когато Меркел ще се бори за четвърти мандат.
Този месец бе постигнато споразумение за коригиране на софтуера в 5,3 млн. дизелови автомобила, за да се намали замърсяването и да се възстанови репутацията на сектора, пострадала от признанието на Volkswagen преди две години, че компанията е манипулирала данните от тестовете за вредни емисии в САЩ.
В Дортмунд през уикенда Меркел заяви, че автомобилната индустрия трябва да си върне доверието на хората, включително като предложи отстъпки и обновяване на софтуера. По думите й потребителите трябва да получат обещаните ниски нива на отделени вредни газове.
Данъчните облекчения за дизеловите автомобили обаче ще останат в сила засега, тъй като при тях се отделя по-малко въглероден диоксид, отколкото при бензиновите коли, посочи тя.
БТА