Стратегическият съюз между Skoda и индийската Tata Motors няма да се състои, потвърдиха от чешката компания. "Двете компании стигнаха до заключението, че в настоящия момент техническите и икономическите синергии не могат да се осъществят по желания начин", се казва в официалното съобщение.
От Skoda са преценили, че ще им струва твърде скъпо да пригодят платформата на Tata към новите изисквания за сигурност и вредни емисии.
Дъщерната компания на VW потърси съюз с индийците през тази пролет с надеждата най-сетне да успее да разработи евтина платформа за азиатските пазари. Концернът от години се опитва да пробие в страни като Индия и Индонезия, но така и не успя да намери дългосрочен партньор. Преди Tata германците опитаха съюз със Suzuki, който също не просъществува дълго.
Идеята зад последното начинание бе Skoda, като по-бюджетна марка в гамата на концерна, да разработи евтини модели за Южна Азия на платформата AMP на Tata. В хода на проучванията обаче чехите са преценили, че тази платформа ще изисква твърде големи инвестиции, за да може да отговори на бъдещите изисквания за сигурност и за вредни емисии.
Вместо това VW и Skoda ще използват собствената си MQB платформа при създаването на бъдещите модели за азиатските пазари.
Все пак разговорите с Tata са приключили с приятелски тон и не е изключено двете компании да работят отново заедно в бъдеще, уточняват от Skoda.
За да влезе в Индия, още преди години германският концерн сключи алианс с японския производител Suzuki, който е силно застъпен в страната чрез своето поделение Maruti. Въпреки това обаче партньорството се разпадна през август 2015 г., тъй като Suzuki се оплака от „доминацията“ на Volkswagen.