IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Германия отчита рекордно потребление на дизел за 2016 г.

Дизеловото потребление е значително над това на бензин, което отчита спад през последните 10 години

15:54 | 08.08.17 г. 12
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Германия отчита рекордно потребление на дизел през миналата година въпреки разгарянето на скандала с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen. През миналата година германците са наливали средно по 121 млн. литра дизелово гориво на ден, става ясно от данни на националната статистика на база на отчетените данъчни постъпления. Това съответства на ръст от 30 на сто спрямо продажбите от 1999 г.

По този начин дизеловото потребление е значително над ежедневната продажба на бензин, който през същия период намалява с 41% до дневно средно количество от 66 млн. литра. 

Една от причините за засиленото търсене на дизелово гориво през този период и съответно – на дизелови автомобили, са данъчните облекчения за този вид транспорт. От 2007 г. насам данъкът за литър безоловен бензин е 65 цента, докато данъкът за литър дизел е само 47 цента, припомня Die Welt.

Заради станалия известен с името Дизелгейт скандал обаче в момента голяма част от потребителите избягват закупуването на дизелови автомобили. Само през юли броят на регистрациите на нови дизелови коли е намалял с почти 13 процента, докато има стабилен ръст на бензиновите коли. Много от клиентите са объркани заради обсъждането на забрани за шофиране на дизелови превозни средства, на които се пада сериозен дял от емисиите на вредни азотни оксиди, както и заради скандала с манипулираните стойности на допустимите вредни емисии при Volkswagen (VW) и други производители.

В момента VW се опитва да противодейства на тази тенденция с преходен бонус. Така всеки клиент, който купи нов дизелов автомобил от VW и дъщерните дружества от концерна Audi, Skoda и Porsche, ще получи премия в размер до 10 хил. евро.

Премията ще получат всички собственици на автомобили, които са готови да дадат за бракуване старите си дизелови коли със стандарт от Евро 1 до Евро 4 на който и да е производител, но след това трябва да купят кола на компания от концерна. Бонусът е валиден до края на годината и ще се увеличи при марките Audi и Volkswagen, ако клиентите изберат кола с природен газ, хибриден двигател или електрически автомобил.

BMW вече обяви подобна премия от 2 хил. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:50 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

12
rate up comment 2 rate down comment 1
michaelis12
преди 7 години
.... :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 2
michaelis12
преди 7 години
мдам тъй е е тя, ако не открият нещо друго в което да запаметяват тоя ток различно от конвенционални батерий и да намалят цените 10 десеткратно, нема стане никва електрокарна революция оше от са им го гарантирам ...... кой как иска да си го преиначава, но тва е палажението ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 3 rate down comment 1
0pk
преди 7 години
Е как ще ме разбереш, не познаваш местната фауна. Виж Михата веднага схвана :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 1
nobel
преди 7 години
Апропо - съвсем наскоро имаше коментари на колеги от сайта, които твърдяха, че батерията на Сонито им - не съм сигурен - може да беше и Касио издържала 20 години. Това го вярвам напълно. И това, което пише Супертрейдър за изкуственото намаляване на трайноста на батериите според мен е абсолютно вярно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 1
nobel
преди 7 години
*** виш сега бе приятелю, аз нали навремето бях писал, че бившата ми жена завърши "електрохимични производства и източници на ток". И това беше в далечната вече 83-а. Аз съм и взимал всичките изпити. Да не говорим за това, че много от колегите и останаха да работят в БАН и да правят акумулатори. И сега аз неам как да обясня на простолюдието в сайта, че акумулаторите са нещо много просто, понеже елементите в таблицата на Менделеев са само 105. Това е положението. От тия 105 елемента най-много 15 или 20 стават въобще за акумулатори, поради специфичните им свойства. И всичко вече е изучено та изучено и аз изобщо и абсолютно не очаквам кардинален пробив.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 1
michaelis12
преди 7 години
аз Теслата като кола не съм казал, че е лоша напротив тя е супер яка, но нерентабилно скъпа с поддръжка до облаците. И аз искам да карам такъв електрокар, но първо нямам излишни 100 бона в евра, няма инфраструктура да я зареждам, също тока толкова скъп за зареждане колкото и дизела, че и повече - 24 евро за 270км. пробег. Зареждането трае от 13ч. до 1ч. (шоково), смяна на батерия струва колкото самата кола. Е ок как да се случи тоя филм да го питам Хюсеина нали той се се кълне в тоя Мъск ?!? Няма как да стане не, че нещат да си купят Тесла в България просто немат парите за нея, ей днеска пуснах тука линк от мобиле бг има за продажба 16 Тесли (на старо) на цена от 80 хил. леа. ..... хората в БГ ако всеки има по 80 бона джоп пара свободни ше живеят доволно и охолно ......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 1
analog
преди 7 години
Ето какво се случва, когато бъдещето се чертае от бюрократи. Това, че отсъстват открития и технологии явно не е спирачка за командно-адмистративния апарат. Да се забраняват по-скоро дизелите, а все някой някога ще измисли как да създава евтино и екологично електричество, както и акумулатори. Засега огромните изнасилени инвестиции в тази насока дават повече от скромни резултати.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 1
nobel
преди 7 години
Явно сме забравили добрата стара мъдрост, че хубавата стока се рекламира сама. Ако Теслите бяха толкова добри, колкото ни ги описват, то те не биха имали никаква нужда от реклама. Щяха да ги разграбват на мига и цените им щяха да растат. А не да намаляват, както стана ясно от една предишна статия тук. Аз за това им разправям на яростните фенове на е-колите - купете си по една такава и после ми я хвалете, но вече като потребители. Това ще са две големи разлики, както казват в Одеса. Ама не щат да купуват бе, нещат. Зпънали са се като магаре на мост и на повечето от тях СЛЕДВАЩАТА им кола ще е ПАК бензин или Дизел. Това е реалното положение на нещата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 2
michaelis12
преди 7 години
хахахах е нема го Хюсеина той е "спец" по дизелите и тва е негова реплика за "отживелицата" .... :)) Те ако напраят един електрокар по 10 хилки, зареждането да е 20 леа за пробег 1000км. и верно дизела ше стане отживелица, но за са такива изгледи нема и скоро нема и да има ..... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 1
mvr0306
преди 7 години
не разбрах шегуваш ли се ли наистина го мислиш?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още