Ситуацията на китайския автомобилен пазар продължава да се подобрява през лятото. През юли броят на продадените коли се повишава с 5,5 на сто на годишна база до 1,7 млн. броя, обяви браншовата асоциация Passenger Car Association (PCA), базирана в Пекин.
Това е вторият по големина ръст за тази година, като нарастването от почти 9 на сто през февруари може да се обясни отчасти с празнуването на китайската Нова година, предава Bloomberg.
С ръста през юли най-големият пазар на автомобили в света отчита ръст и за годината. От началото на годината до края на юли оставките са нараснали с 0,6 на сто до 12,5 млн. броя.
Китайските потребители насърчиха автомобилните сделки, след като правителството обяви, че ще увеличи данъка за по-малките автомобили до 7,5% от 5% от началото на 2017 г., отменяйки намалението на данъка, въведено през 2015 г. Това се отрази на търсенето на коли през първото полугодие, когато продажбите на автомобили спаднаха за първи път от поне 13 години насам. Ударът започна да отшумява и е частично компенсиран от отстъпките, които производителите на автомобили и дилърите предлагат.
Китай е един от най-значимите пазари за европейските производители BMW, Daimler, Volkswagen и PSA. Втората по големина икономика в света се разшири с 6,9 на сто през второто тримесечие – по-бързо от очакванията, при което Поднебесната империя се отправи към спазване на заложената цел за ръст на БВП.
Доставките на General Motors в Китай се увеличиха през юли със 6,3% на годишна база до 287 581 бройки благодарение на силното търсене на икономичните джипове Baojun 510 и премиум автомобилите Cadillac. Продажбите на Nissan China са се увеличили с 14,2% на годишна база до 104 794 бройки, което се дължи на ръста на продажбите на седана Sylphy и джипа X-Trail, коментира още агенцията.