Автомобилите на батерии скоро може да се окажат по-евтини от обикновените бензинови, предлагайки икономии на шофьорите от първия ден, сочи ново проучване.
Автомобилните производители от Renault до Tesla рекламират по-евтиното гориво и по-ниските текущи разходи на електрическите автомобили, които помагат да се компенсират по-високите първоначални цени, плащани от шофьорите, когато купуват коли с нулеви емисии.
Проучване на Bloomberg New Energy Finance обаче сочи, че намаляващите разходи за батерии означават, че електрическите автомобили ще станат по-евтини за потребителите в САЩ и в Европа още до 2025 г. Батериите в момента формират около половината от цената на електрическите автомобили, а цените на батериите ще спаднат с около 77% между 2016 г. и 2030 г., сочи базираната в Лондон консултантска компания.
„От гледна точка на първоначалната инвестиция тези неща ще започнат да стават по-евтини, а хората ще започнат да ги възприемат по-сериозно, тъй като разликата в цените [между електрическите и обикновените автомобили] ще се стесни“, казва Колин МакКарчър, анализатор в компанията. „След това нещата ще станат дори по-убедителни“.
Renault, производител на електрическия автомобил Zoe, прогнозира, че общите разходи за собственост на електрическите автомобили до началото на следващото десетилетие ще се равняват на конвенционалните превозни средства с вътрешно горене, посочват Жил Норман, старши вицепрезидент по електрическите автомобили на френската компания.
„Имаме две криви“, каза Норман в интервю по-рано този месец в Лондон. „Едната е намаляване на разходите на технологиите при електрическите автомобили, тъй като има повече пробиви в разходите на технологиите и по-голям обем, затова и разходите за електрическите автомобили ще спаднат. Конвенционалните превозни средства ще поскъпнат в резултат на по-стриктните регулации, особено по отношение на праховите частици“.
преди 7 години Точно така. Не знам защо когато се говори за разходи около електрическите коли обикновено не се споменава за цената на батерията. А батерията се налага да се сменя след време. Което си е доста значителен разход. Отгоре в статията пише, че батерията била почти половината от цената на самата кола. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Разходите за автомобил не се изчерпват със закупуването. Правилно е да се сравняват годишни разходи: лизинг + гориво (ток) + поддръжка + данък, застраховка и други такси. Затова в някои държави електромобилите ВЕЧЕ са по-евтини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ами тя топлата вода е открита отдавна....сравнете цената на един електрокар с тази на мотокар и отговора е по-вече от красноречив. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Славата на Алфред Нобел е доста спорна. Той е използвал гениалният си мозък за да печели пари с него. И е натрупал състоянието си с производство на боеприпаси. Един безспорно доходен и напълно законен бизнес. Не знам дали мога да го нарека и хуманен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Приятел, Ако и Алфред Нобел "мислеше", като теб щеше да произвежда кибрит!И нямаше да стане световно известен учен и изобретател. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ...предпочете да изчака. И да спести няколко десетки хиляди евро съответно. Което ще предизвика намаляване на търсенето за момента и естествено следващото го намаляване на производството. А това НЕИЗБЕЖНО би довело до намаляване на цените. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всъщност статии като тази не допринасят с нищо за светлото бъдеще на електрифицирания автомобилен транспорт. Защото всеки, който в момента се колебае дали да си купи електричарка или не ще си каже "абе те цените щом ще падат толкова много, я дай аз да взема малко да изчакам". Ако искате с нещо да помогнете много по-добре ще е ако кажете, че цените на електромобилите ще се ВДИГАТ и всеки който иска да си купи моментът е СЕГА. Никой брокер на недвижими имоти няма да ви каже, че се очаква драстично спадане на цените в близките години, освен ако не е твърдо решен сам да съсипе собствения си бизнес. Така, че за мен ще си остане тайна защо хората, които са правили въпросното проучване разгласяват "безценните" данни, които са получили. Има прогнози, които се самосбъдват и някои неща не биха се случили, ако преди това не бяха "предсказани" от съответните "специалисти". Това е точно от този тип прогнози. Прогнозирате, че цените ще паднат и всеки що-годе разумен човек ще предпочете да изчака. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всъщност това не е прогноза, а мечта. Възможно ли е това да се случи? Може разбира се. Например цената на петрола как намаля двойно. При това за много по-кратък период от време. И тя намаля по ТОЧНО две причини. Първо - защото намаля търсенето и второ - увеличи се предлагането. Коя от тези две причини би довела до намаляване на цените на електрическите автомобили? Безспорно разочарованието на някои собственици от неудобната експлоатация на този тип возила БИ довела до намаляване на цените. И съответно до намаляване на производството. ТОЧНО каквото се опитват да направят страните производителки на петрол, за да повишат цените. Ако се случи обратното и електрическите коли станат много търсени то цените им .... няма да намаляват, а ще се увеличават. Дори производствените разходи да намалеят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар