Автомобилите на батерии скоро може да се окажат по-евтини от обикновените бензинови, предлагайки икономии на шофьорите от първия ден, сочи ново проучване.
Автомобилните производители от Renault до Tesla рекламират по-евтиното гориво и по-ниските текущи разходи на електрическите автомобили, които помагат да се компенсират по-високите първоначални цени, плащани от шофьорите, когато купуват коли с нулеви емисии.
Проучване на Bloomberg New Energy Finance обаче сочи, че намаляващите разходи за батерии означават, че електрическите автомобили ще станат по-евтини за потребителите в САЩ и в Европа още до 2025 г. Батериите в момента формират около половината от цената на електрическите автомобили, а цените на батериите ще спаднат с около 77% между 2016 г. и 2030 г., сочи базираната в Лондон консултантска компания.
„От гледна точка на първоначалната инвестиция тези неща ще започнат да стават по-евтини, а хората ще започнат да ги възприемат по-сериозно, тъй като разликата в цените [между електрическите и обикновените автомобили] ще се стесни“, казва Колин МакКарчър, анализатор в компанията. „След това нещата ще станат дори по-убедителни“.
Renault, производител на електрическия автомобил Zoe, прогнозира, че общите разходи за собственост на електрическите автомобили до началото на следващото десетилетие ще се равняват на конвенционалните превозни средства с вътрешно горене, посочват Жил Норман, старши вицепрезидент по електрическите автомобили на френската компания.
„Имаме две криви“, каза Норман в интервю по-рано този месец в Лондон. „Едната е намаляване на разходите на технологиите при електрическите автомобили, тъй като има повече пробиви в разходите на технологиите и по-голям обем, затова и разходите за електрическите автомобили ще спаднат. Конвенционалните превозни средства ще поскъпнат в резултат на по-стриктните регулации, особено по отношение на праховите частици“.