Властите в Китай ще поставят в доста затруднено положение чуждестранните производители, предлагащи автомобили в страната. Те ще бъдат принудени да продават определен брой електрически модели, а в противен случай ще трябва да плащат сериозни глоби. Това правило ще влезе в сила от догодина.
Проектът на закона, който се разглежда в момента, предвижда въвеждането на нови квоти за автомобилните производители. Според него през 2018 г. 8% от всички транспортни средства, които ще се продават в страната, ще трябва да бъдат електрически.
Изданието Auto Express твърди, че това ще доведе до суматоха на местния пазар, тъй като е замислено за подкрепа на местните производители. Те и сега покриват тези квоти, а на всичко отгоре получават и сериозни субсидии от властите в Китай. В същото време чуждите компании, които не покрият квотите, ще трябва или да плащат глоби, или да се договарят с местните концерни.
Експертите са на мнение, че подобен законодателен акт ще окаже сериозно влияние върху стратегиите за развитие на големите американски и европейски компании на китайския пазар, тъй като нито един от тях няма намерение да се откаже от присъствието си в страна, в която се продават най-много коли.
Някои производители вече обявиха, че са готови да се справят с определените им квоти. Един от топмениджърите на BMW – Йън Робертсън, смята, че електрическите i3 и i8, както и хибридите на базата на 3-Series и 5-Series са достатъчни добри за покриване на това изискване.
На свой ред китайското подразделение на Volkswagen съобщи, че и без определяне на квоти ще започне да произвежда електрически автомобили в Китай още през 2018 г.