Южнокорейскитe автомобилни производители Hyundai и Kia отчитат през първото тримесечие на 2017 г. спад на нетната печалба с 21 на сто. Така печалбата на концерна пада до около 1 млрд. евро (1,33 млрд. вона).
Причина за сериозния срив освен скъпите сервизни акции е било и слабото натоварване на заводите в родината, става ясно от презентация на петия по големина производител в света, цитирана от Ройтерс. Разходите за сериозната сервизна акция в САЩ се изчисляват на около 160 млн. евро. Експерти обаче очакваха още по-сериозен срив на печалбата.
И политическото напрежение с Китай също се отразява негативно. Приходите от продажби в Поднебесната империя се свиват с 14 на сто, след като правителството в Сеул взе решение за изграждане на ракетна защита от страна на САЩ и това изостри отношенията между Сеул и Пекин.
Заради възможни дефектни двигатели Hyundai и Kia трябваше да върнат в сервизите почти 1,5 млн. автомобила, предимно в САЩ, но също и на родния пазар.
След това 13-то поредно тримесечие на спад на печалбата сега компанията се надява на „постепенно възстановяване на приходите“. Предвижда се изграждането на нов модел малък джип. Такива модели стават все по-популярни в Китай.