Продажбите на автомобили в Китай се увеличават със 7% за периода януари-март 2017 г., съобщава китайската асоциация на автомобилните производители. Това е най-силното първо тримесечие от 2014 г. насам, което подготвя най-големия автомобилен пазар в света за по-добра от очакванията година, съобщава Ройтерс.
Мнозина в индустрията се страхуваха, че продажбите ще бъдат слаби през първите три месеца, след като правителството премахна данъчно облекчение за автомобилите с малки двигатели от 1 януари. Това засили очакванията за забавяне на продажбите през 2017 г.
Растежът през първите три месеца обаче надвишава прогнозите на Китайската асоциация на производителите на автомобили от януари. Според организацията продажбите ще нараснат с 5% през 2017 г., като се очаква пазарът да се подобри още повече с напредването на годината.
Продажбите на превозни средства са се увеличили на годишна база през март до 2,5 млн. превозни средства, посочват от асоциацията.
Данъкът върху покупката на автомобили с двигатели до 1,6 литра скочи до 7,5% тази година от 5% през 2016 г., когато правителството се намеси, за да стимулира продажбите. Данъкът ще се повиши до нормалните 10% през следващата година.
„Винаги сме изготвяли плановете си, базирайки се на факта, че през първото тримесечие ще има отлив спрямо по-силните продажби през четвъртото тримесечие преди стимулите да бъдат намалени“, казва Марк Фийлдс, главен изпълнителен директор на Ford Motor.
„Очакваме второто, третото и четвъртото тримесечие да покажат подобрение“, допълва той.
Ford очаква продажбите на автомобили като цяло в Китай да останат без промяна или леко да се понижат тази година. Американският производител на автомобили ще представи отчета си за продажбите си в Китай за март в сряда.
Американският му конкурент General Motors съобщи миналата седмица, че продажбите през първото тримесечие са спаднали с 5,2% на годишна база, като производителят се позова на влиянието на отменените данъчни облекчения.
Производителите на автомобили, които не спират да представят нови модели в Китай, особено в сегмента на SUV автомобилите, продължават да водят на пазара. Honda отчете ръст на продажбите с 16,6% през първите три месеца на годината.