Европейският парламент (ЕП) преразгледа регламента за одобряване на типа моторни средства за продажба в Европейския съюз, чрез което ще се подобри контрола върху работата на надзорните органи. Това е част от мерките за по-строго измерване на емисиите въглероден диоксид от автомобилната индустрия.
От институцията са изготвили предложение за създаване на механизъм за санкциониране на компаниите, които представят фалшиви данни за емисиите на моторни превозни средства. Тепърва предстои неговото обсъждане между трите основни европейски институции - ЕП, Европейска комисия и Европейски съвет.
Идеята на европейските депутати е да бъде наложена глоба от 30 хил. евро на автомобил за производител, който съобщава фалшиви данни за нивото на емисиите от своите превозни средства.
В допълнение европейските депутати поискаха от държавите в общността да направят нови проверки по пътищата, защото измерените в лабораторни условия емисии се оказват много по-ниски от реалните. Препоръката е записана в незаконодателна резолюция, публикувана на сайта на институцията.
Нивото на емисиите от автомобилите влезе в дневния ред на институциите след скандала с колите на Volkswagen. В края на 2015 година стана ясно, че компанията е манипулирала данните за емисиите и това беше засечено от регулаторните органи в САЩ.
По-късно скандалът се разрасна и проучване показа, че само в Европа се движат 29 млн. автомобила, които отделят повече замърсяващи газове от разрешения лимит.
Скандала с емисиите от автомобилната индустрия можете да проследите тук