До 3 години японският производител Nissan ще пусне на пазара хибридни модели на достъпна цена, които ще се продават под възродената марка Datsun. Това обяви бранд мениджърът на компанията Винсънт Кобе, цитиран от Automotive News.
Идеята на Nissan е да се опита на първо време да завладее индийския пазар, който се очаква през 2020 г. да достигне 5 млн. продажби. С предлагането на хибридни модели японците ще изпреварят основните си конкуренти.
„Длъжни сме да се възползваме от ситуацията в Индия и да предложим на този пазар автомобили с най-модерни технологии. Това означава, че до 3 години моделите на Datsun, произвеждани в тази страна, ще получал хибридни силови агрегати, системи „старт-стоп” и скоростни кутии от ново поколение”, обясни Кобе.
Първоначално в Nissan са планирали да продават в Индия по 200 000 коли Datsun, но през 2016 г. резултатът е едва 80 000. Като цяло обаче Datsun е реализирал 50% от продажбите на Nissan на този пазар и затова японците се надяват бройката да нарасне поне до 125 000 единици.
В близките месеци трябва да стартира серийното производство на компактния кросоувър Datsun Go Cross (на снимката), който бе представен още през 2015 г. В Nissan смятат да пуснат модела и на друг голям пазар – руския, но там той ще бъде оборудван със стандартни двигатели.