Нарастването на търсенето на модели джипове и кросоувъри в Европа не показва признаци на забавяне и през миналата година, съобщава Automotive News. Според информация на изданието 2016 г. е била по-добра от очакваното за производителите на този тип автомобили.
Общите продажби на моделите като Renault Captur, Nissan Qashqai, BMW X1 и дори предишното поколение на Volvo XC60, са се увеличили с 22% - до почти 3,8 млн. бройки. Това показва статистиката, събрана от JATO Dynamics.
Ръстът на търсене на джипове надхвърля този на целия пазар в Европа, който е 6,5% до общо 15 млн. коли. През миналата година тези автомобили са заели 25% от всички продажби на нови коли на Стария континент, а през 2015 са покрили 21% от пазара.
Нарастващото търсене на джипове притиска продажбите на миниванове, но лансирането на нови модели в този сегмент успя да обърна тренда. Дебютът през миналата година на новите Ford S-Max и Galaxy осигури ръст с една трета на най-големите модели в този сегмент, а продажбите надхвърлиха 200 000 бройки.
Представянето на новия Renault Scenic може да има същия ефект при средния клас миниванове, където миналата година пазарът записа спад от 6,6% в продажбите.
Новият VW Touran също се продава добре – ръст с 52% на сделките през 2016 до 112 850 бройки. Така че, сега SUV моделите късат от пазарния дял на хечбек автомобилите, седаните и дори комбитата.
За миналата година с най-голям ръст е сегментът на компактните SUV модели - 9,6% до почти 1,5 милиона продажби. Субкомпактните пък растат с 8,4% до почти 1,3 милиона. Най-скромен е ръстът на големите кросоувъри – половин процент, а общите им продажби са малко над 70 000.