fallback

След сделката между Peugeot и GM - а сега накъде?

В следващите месеци трябва да се изясни най-вече какво точно включва тази сделка, коментира автомобилният експерт Константин Томов

18:23 | 07.03.17 г.

Финализирането на сделката между Peugeot-Citroen и General Motors, с което френската компания поема контрола върху марките Opel и Vauxhall, се превърна в „най-горещата“ тема в автомобилния свят.

„В следващите месеци трябва да се изясни най-вече какво точно включва тази сделка“, коментира в ефира на "Светът е бизнес" по Bloomberg TV Bulgaria автомобилният експерт и автор на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR Константин Томов.

По думите му цената е малко по-висока от очакваната с десетина процента. „Това, което ме учуди, бе ангажиментът на GM да преведе само 3 млрд. евро към липсващите фондове в пенсионните схеми на Opel, които според експерти надхвърлят 9 млрд. евро. Тоест това ще покрие едва около 1/3 от тези липси, а се очакваше доста повече. Обяснявам си го с това, че за компенсация Peugeot-Citroen ще получи достъп до доста от технологиите на Opel”, коментира автомобилният експерт, добавяйки, че именно едни от тези технологии – тези за електрически автомобили, са от ключова важност за PSA, която през последните години изостава в тази област.

„С финализирането на сделката ще се върви към универсализиране на моделите на Opel и Peugeot, като ще се използват общи платформи и двигатели“, смята Томов. „Това е на 100% ясно. То беше потвърдено и от главния изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес. Това е нещо, което всъщност вече започна на базата на едно сътрудничество между GM и Peugeot в началото на десетилетието“, каза той.

Къде обаче се крият рисковете? Според автора на „Колела“ за възраждането на PSA, която бе изпаднала в криза през последните години, е била платена своеобразна цена. „Това, което Таварес направи, е драстично намаляване на разходите, оптимизация на производството, отпадане на недотам печелившите модели. За съжаление, обаче това никак няма да е лесно, особено в областта на съкращенията при Opel, където основните производства са във Великобритания и Германия – две страни с доста скъп труд, с високи производствени разходи“, коментира той.

Вижте видео с разговора в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:25 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още