Производителят на електрически автомобили Tesla държи на своя амбициозен график за планираната атака си срещу масовия пазар. Той е напът да стартира производството на първия си електрически автомобил за средната класа през юли, обяви компанията на технологичния милиардер Илон Мъск след края на борсовата сесия в сряда. Очаква се през септември Model 3 да мине в серийно производство, предава Bloomberg.
С първата електрическа кола на Tesla, която с цена от около 35 000 долара се ориентира към широката маса, Мъск поема висок риск. С помощта на Model 3 годишната продукция трябва да се покачи до 500 000 броя до 2018 г., а до 2020 г. до 1 млн. коли. През миналата година компанията произведе 84 000 автомобила. Tesla отчете, че има 373 000 предварителни заявки за Model 3 към май, откогато са последните данни.
За да изпълни амбициозните си цели, Мъск инвестира сериозна сума, което вкарва компанията му в зоната на загубите. На годишна база обаче загубата през четвъртото тримесечие спада от 320,4 млн. долара до 121,3 млн. долара. Приходите пък се покачват изненадващо силно с 88% до 2,3 млрд. долара. На пазара данните и поддържането на плана за производството на Model 3 се приеха добре, а акциите на компанията поскъпнаха в следборсовата сесия с до 3 на тасто.
Колко големи са надеждите на инвеститорите доказва и фактът, че от началото на годината книжата са поскъпнали с почти 30%.
В данните за тримесечието за първи път влизат и приходите на придобита през ноември компания за екологично електричество SolarCity. От миналата година фирмата предлага устройства за складиране на електричество за домакинства и предприятия.
Мъск обещава на инвеститорите да изгради първия напълно интегриран и устойчив енергиен концерн в света. Важна част от дългосрочната стратегия е и огромната фабрика за батерии Gigafactory в Невада, която отвори врати през лятото. През януари там започна производството на клетките, а проектът е ключът към производството на електрически коли в голям мащаб за масовия пазар.