Едва 20 500 са регистрираните нови автомобили в България за 2016 г., показват данни на Министерство на вътрешните работи, публикувани в интернет и цитирани от Automedia.
За сравнение - статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) показва 22 815 продажби на нови автомобили у нас за първите 11 месеца на годината. Разликата вероятно е за сметка на автомобилите, продадени от български дилъри на чуждестранни клиенти и реекспортирани.
При леките автомобили лидер Dacia с 3600 продадени автомобила, но на втора позиция излиза Renault с 3491 продажби. Двете европейски марки и Nissan (1807 продажи), с който са част от глобален алианс, държат общо над 43% от българския пазар.
По-нататък според данните на МВР се нареждат Toyota (2430 автомобила), Skoda (2274), Ford (2068), Kia (1822), Nissan, Volkswagen (1696) и Opel (1162).
При премиум автомобилите лидер е BMW (869), пред Mercedes-Benz (695) и Audi (623).
Новорегестрираните стари автомобили продължават да са над десет пъти повече от новите. От целия автопарк в България, който вече надхвърля 4.1 милиона моторни превозни средства, едва 17% са на възраст под 10 години. При леките автомобили този процент е 14%. Колкото до автомобилите с по-екологично задвижване, тяхното присъствие е символично - едва 2474 хибрида (0.08% от автопарка) и 274 електромобила (0.009%).
Кои са петте най-внасяни марки употребявани автомобили за миналата година в България вижте в продължението на материала в Automedia.bg.