Търсенето може и да се е забавило, но американските потребители все пак са купили доста коли и камиони през 2016 година, информира Асошиейтед прес.
Продажбите на превозни средства в САЩ, които достигнаха рекордните 17,47 милиона през 2015 година, може да са подобрили рекорда през 2016 година. Консултантската компания LMC Automotive и сайтът за покупка на автомобили Edmunds.com прогнозират поотделно, че продажбите са се повишили до 17,5 милиона през миналата година.
След шест поредни години на нарастване - поредица, каквато не е отчитана от 20-те години на миналия век - продажбите на коли в САЩ са достигнали максимума си. Националната асоциация на автомобилните търговци в САЩ очаква продажбите в страната да спаднат до 17,1 милиона през 2017 година. Повече купувачи избират по-дългосрочни заеми, което означава, че няма скоро да се върнат в автосалоните.
Засега обаче пазарът е силен. Продажбите на Nissan Motor са нараснали с 5 процента през 2016 година до над 1,5 милиона, което е рекорд за автомобилопроизводителя. Продажбите на Ford Motor са се увеличили с под един процент до над 2,6 милиона. Продажбите на Fiat Chrysler пък са останали без промяна на равнище 2,2 милиона.
General Motors отчете най-добрия си декемврийски растеж в САЩ от 2007 година, отбелязва MarketWatch. Общите продажби на автомобилостроителя са нараснали с 10 процента на годишна основа. Компанията уточни, че е продала 249 983 автомобила на американския пазар.
Годишните продажби на General Motors обаче бележат спад от 1,3 процента до малко над 3 милиона коли и камиони. Това отчасти се дължи на решението на компанията да намали недоходоносните продажби за фирмите, даващи коли под наем.
Toyota Motor съобщи, че продажбите й за цялата година са спаднали с 2 процента до 2,4 милиона. Продажбите на отделните марки на германския концерн Volkswagen са намалели с 8 процента до 322 948, главно заради скандала с манипулираните данни за вредните газове при дизеловите автомобили на компанията.
По-късно в сряда излизат още данни.
/БТА/