fallback

Volkswagen вероятно ще оглави световния автомобилен пазар през 2016 г.

Дизелгейт се отразява негативно на продажбите на компанията само в някои региони

15:53 | 29.12.16 г.
Автор - снимка
Създател

Може и да звучи парадоксално донякъде, но точно в годината на Дизелгейт германският концерн Volkswagen вероятно ще отчете най-силните си продажби в своята корпоративна история. Все още има време до края на годината, но вероятно Volkswagen ще успее да отчете 10,2 млн. продажби на нови коли. Така концернът от Волфсбург вероятно ще надмине вечния си японски конкурент Toyota и ще оглави пазара в световен мащаб, пише германският Handelsblatt.

Повечето пазарни анализатори считат това за почти сигурно. „В края на краищата VW с 10,2 млн. продажби ще мине Toyota с продадените от нея 10,1 млн. коли“, смята Франк Швопе, автомобилен анализатор в хановерската NordLB. С почти 10 млн. продажби на трето място ще е американският General Motors (GM).

И Арнд Елингхорст от лондонската инвестиционна компания Evercore ISI очаква от Volkswagen поне 10,2 млн. продажби, което спрямо миналогодишния резултат би представлявало ръст от 3,3 на сто. 

В самата компания все още са доста скептични за очаквания рекорден резултат. Но от средата на декември, когато бяха публикувани данните за продажбите до края на ноември, е почти сигурно, че ще бъдат достигнати тези 10,2 млн. продажби.

За първите 11 месеца на годината компанията е доставила 9,4 млн. коли. Средномесечният резултат възлиза на около 850 хил. коли. Ако и през декември Volkswagen запази това ниво, то за цялата 2016 г. концернът би достигнал 10,23 млн. продадени автомобила.

Заради почивните дни обаче данните за декември вероятно ще са по-слаби от тези през ноември. Но пък през 2016 г. с почти 900 хил. продажби Volkswagen отчита много силен ноември, така че отслабването през декември ще следва един силен месец. Ето защо на  Volkswagen ще са достатъчни и 800 хил. продажби през последния месец, за да постигне очаквания за годината рекорд.

Самата Toyota обяви наскоро, че през тази година ще продаде едва 10,09 млн. автомобила (спрямо 10,15 млн. година по-рано). 

Със сигурност Дизелгейт се отрази негативно на компанията през тази година, но не навсякъде, а само в отделни региони. Така например особено силно негативно въздействие скандалът имаше очаквано в САЩ, където досега компанията отчита спад на продажбите от 4,5 на сто. Концернът страда и от факта, че вече няма да може да продава коли с дизелови двигатели в тази държава.

И в Германия заради аферата автомобилостроителят отчита застой в продажбите. Спад, но не заради Дизелгейт, а заради слабите икономики, има в Южна Америка и Русия.

Тези негативни трендове обаче са компенсирани напълно. В Европа (извън Германия) компанията отчита солиден ръст, особено в Източна Европа (без Русия), където марката Skoda се радва на висока популярност. 

Но резултатът не би бил толкова положителен без Китай. В поднебесната империя Volkswagen не продава дизелови коли, затова и Дизелгейт не се отрази на концерна. Точно напротив – до края на ноември там са продадени почти 3,6 млн. коли, което е ръст от почти 12 на сто. „През тази година за първи път в историята марката VW ще продаде повече от половината си коли в Китай“, казва експертът от Evercore Елингхорст. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:30 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още