Toyota Motor Corp. повиши прогнозата си за печалбата през настоящата фискална година (април 2016 – март 2017 г.), тъй като йената не поскъпна толкова, колкото компанията очакваше, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба вероятно ще бъде 1,7 трлн. йени (16,3 млрд. долара) спрямо предишната прогноза за 1,6 трлн. йени. Нетната печалба за тримесечието, което приключи в края на септември, се понижава до 393,7 млрд. йени, надминавайки очакванията на анализаторите.
Toyota изостава след Volkswagen що се отнася до глобалните продажби на автомобили тази година, а това се обяснява с пазара в САЩ, който достигна своя пик, със слабото търсене на новите хибридни модели Prius и с недостига на други ключови модели.
По-силната йена също понижи стойностите на рекордните доставки на RAV4 и други спортни модели на чуждестранните пазари. Поскъпналата валута прави износа на произведените в Япония Prius и Lexus по-малко конкурентоспособни.
И все пак по-слабите печалби на пречат на Toyota да изкупува обратно акции. Във вторник компанията обяви, че ще изкупи 1,31% от книжата си на стойност 200 млрд. йени.
Днешната дейност на Toyota се основава на презумпцията, че бъдещата експанзия на глобалния автомобилен пазар ще се осъществява в среда на развити пазари, които се свиват или са достигнали максимума си, а балансът ще дойде от по-високо търсене в нововъзникващите икономики, посочва Дидие Лероа, главен директор по конкурентоспособността.
„Ако погледнете следващите 20 години, ръстът на бизнеса в автомобилната индустрия няма да дойде от повече продажби, а от много повече други услуги, включително споделяне, свързаност и управление на данни“, смята Лероа.
Динамиката в технологиите накара Toyotа да формира редица съюзи. Компанията направи малки инвестиции в приложнието за споделено пътуване Uber Technologies Inc. през май тази година и в стартъпа за споделяне на автомобили Getaround. Пилотните проекти и с двете компании се очаква да започнат в началото на следващата година.
Toyota обсъжда поне 10 различни сфери на по-тясно сътрудничество с Mazda Motor Corp.
Новият модел Prius, който се произвежда от края на 2015 г., се затруднява да постигне успехи в САЩ, като доставките се понижиха с 12% през годината до края на октомври. Продажбите на всички модели Prius се свиват с 28%.