Компанията MINI съобщи подробности за първия модел в историята си с хибриден силов агрегат. Комбинацията от бензинов двигател и електрически мотор ще бъде поставена на една от версиите на второто поколение на кросовъра Countryman.
При хибридната версия на модела двигателят с вътрешно горене ще задвижва предните колела, а електромоторът - задните. Само на ток кросовърът ще може да развива скорост от 125 км/ч (в режим MAX eDRIVE) и до 80 км/ч (в режим AUTO eDRIVE). Батериите на машината са разположени под задните седалки, а на разположение на шофьора е специален режим на управляващата електроника, при който бензиновият двигател може да зарежда батериите. Технологията за управление на енергията е свързано със системата за динамичен контрол на стабилността (DSC), което позволява сцеплението и стабилността по курса могат да бъдат оптимизирани максимално. Когато се появи опасност от приплъзване на задвижваните колела, просто се активира вторият двигател, за да се осигури допълнително сцепление при потегляне или прецизно завиване в завоите.
От MINI не съобщават детайли за силовия агрегат, според изданието Autocar в случая е използвана технологията от хечбека BMW 225xe. При немския модел тя се състои от 1,5-литров бензинов двигател със 136 к.с., електромотор с 88 к.с., 6-степенна автоматична скоростна кутия и комплект литиево-йонни батерии с емкост 7,7 кВт/ч. Общата мощност на агрегата е 224 к.с. и 385 Нм въртящ момент. Пробегът само на електричество при BMW 225xe е 41 км, очаква се при хибридния Countryman да бъде същият. Зареждането от електропреносната мрежа отнема 3 часа и 15 минути.