Mercedes-Benz отчете най-силните месечни продажби в цялата си история през септември и увеличи дистанцията пред главния си конкурент BMW в битката за първото място в луксозния сегмент.
Общо за деветия месец на годината компанията е пласирала 211 286 автомобила - 12% ръст спрямо същия период на 2015 г. С това Меrcedes за пръв прехвърля границата от 200 000 продажби месечно. BMW ще обяви резултатите си за септември през тази седмица, но анализаторите очакват ръстът там да е по-умерен - от порядъка на 6%.
Двете компании от десетилетия се борят за първенството при луксозните марки, като в последните години челната позиция неизменно бе за баварците. През 2016 г. обаче Mercedes дръпна напред благодарение на силния импулс от новото поколение на Е-класата и обновената SUV-гама.Вторият силен коз на компанията от Щутгарт е завидният ѝ ръст на китайския пазар. За първите 8 месеца на годината Mercedes пласира 1,32 милиона автомобила срещу 1,28 милиона за BMW. Баварците обаче си остават лидери по общи корпоративни продажби благодарение на силния принос на дъщерната им марка MINI.
„За нас най-важен си остава балансът между обеми и доходност", коментира търговският директор на BMW Йън Робъртсън по време на Парижкия автосалон. На 13 октомври компанията ще покаже за пръв път обновената си пета серия - модел, който може да обърне тенденцията и да ѝ върне лидерската позиция.