fallback

Spiegel: Германските власти предупреждават за автопилота на Model S

Производителят обяснява, че автопилотът работи само във взаимодействие с шофьора, който винаги трябва да контролира системата

09:59 | 08.10.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Доклад на експерти от Министерството на транспорта на Германия предупреждава за опасност при ползване на автопилота на Model S на пионера при електрическите коли Tesla, пише местното списание Spiegel. 

Системата можела да представлява  значителна опасност за движението, писа списанието късно в петък, позовавайки се на вътрешен доклад, поръчан от Министерството на транспорта. Ръководителят на ведомството Александър Добринд е бил запознат с материала, но независимо от съветите на експертите си не желаел да наложи забрана на продажбите. 

На запитване от Ройтерс от министерството отговарят, че засега не разполагат с окончателна оценка за функциите на автопилота. Правното положение за водачите в Германия обаче било ясно. Водачът трябва, независимо от използването на системата, постоянно да контролира своето превозно средство.

От месеци има дебати за безопасността на системата за автопилота, след като наяве излязоха две произшествия с фатален изход при ползване на автопилота - в САЩ и Китай. Много производители междувременно залагат на бъдещето на т.нар автономно шофиране. Успехът обаче зависи и от сигурността на пътуващите.

Според Spiegel експерти на германската агенция за превозните средства са подложили на изпитания Model S и са разкритикували няколко точки. Така например шофьорът бил въвличан в заблуда още с надписа „автопилот“. Той не можел да научи от системата, когато тя навлезе в неразрешима за компютъра ситуацуя. Системата на Tesla просто продължавала „да шофира несигурно и небезопасно". При някои изпреварвания сензорите на колата можело да не обхванат достатъчно голям периметър, а функцията за аварийната спирачка е с „лошо изпълнение".

Според германското списание Tesla е възразила срещу резултатите от доклада и е обявила, че автопилотът работи само във взаимодействие с шофьора, който винаги трябва да контролира системата. Аварийната спирачна система съответствала на „състоянието на технологиите".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:55 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още