Почти всички автоконцерни от „Голямата тройка” на САЩ (General Motors, Ford и Fiat Chrysler Automotive) продължават да преместват производството на компактните си модели извън територията на САЩ.
Във FCA (Fiat Chrysler Automotive) още преди месец предприеха подобен ход, като се ориентираха към Канада. Сега дойде ред на Ford, която прекратява сглобяването на Focus и C-Max в предприятието в Уейн, щата Мичиган. Двата модела ще бъдат преместени в Мексико, като освен стандартният Focus там ще се правят неговата електрическа версия, както и „горещите” модификации ST и RS. За целта Ford има намерение да изгради напълно нов завод в Сан Луис Потоси, като ще инвестира в него 1,6 млрд. долара. Пред Detroit News главният изпълнителен директор на концерна Марк Филйдс разкри, че Ford планира да вложи още 1,1 млрд. долара в разширяване на работещия в момента завод в Чиуауа, в който се сглобяват двигатели, както и други 1,2 млрд. в предприятие за трансмисии в Гуанахуато. Основната причина за този ход на американските производители е чисто икономически. Цената на горивото продължава да спада и това води до намаляване на интереса към компактните автомобили. В същото време работната ръка в Мексико е 3-4 пъти по-евтина, което ще позволи на Ford да икономиса сериозна сума от заплати на служителите. Мексико е четвъртата по големина производствена база за концерна след САЩ, Китай и Германия. В тази страна Ford произвежда от години хечбека Fiesta, седана Fusion (американския вариант на Mondeo), както и неговия луксозен вариант Lincoln MKZ. Що се касае до FCA, концернът премести производството на Dodge Dart и Chrysler 200 извън САЩ. Третият голям производител от САЩ – General Motors, засега не готви промени в заводите си в Охайо и Мичиган. Още новини с автомобилна тематика - в Automedia.bg