Германският автомобилен гигант Volkswagen губи пазарен дял в Европа 12-ти пореден месец след скандала с манипулациите за въглеродните емисии, съобщи Bloomberg.
Автомобилният производител има 26% пазарен дял през август, като година по-рано е имал 26,8%, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители, базирана в Брюксел.
Като цяло в Европа регистрациите на нови коли на VW през август растат с 9,5% на годишна база до 855 466 автомобила, докато в Германия ръстът е 6,3%.
Европейският автомобилен пазар продължава през август възстановяването, което започна след достигнатото през 2013 г. десетилетно дъно. Повишенията се очаква да отслабнат, тъй като икономическите перспективи в Европа са помрачени от решението на мнозинството британци страната им да напусне Европейския съюз.
Докато VW се опитва да върне доверието на клиентите си, производители като Fiat Chrysler, Toyota Motor и Daimler извличат полза от растящото търсене и всеки един от тях записва ръст от поне 17% през август, който се счита за традиционно слаб месец за продажбите на автомобили.
През първите осем месеца на 2016 г. продажбите в Европа растат със 7,8% до 10,1 млн. автомобила. През този период пазарният дял на VW се свива до 24,1% - най-ниският от 2011 г. насам и на фона на 25,3% година по-рано.