Американският високотехнологичен производител на автомобили Tesla е под натиск заради инцидент с фатален край в Китай.
Компанията заяви, че не може да потвърди дали системата за автопилот на колата е виновна за предизвикването на смъртта на китаец, чийто баща заяви по-рано пред държавната телевизия, че системата за асистиране при шофирането е била активна, предава Ройтерс.
В сряда държавният телевизионен оператор CCTV излъчи материал за катастрофата от януари, когато беше убит 23-годишният Гао Янън. В материала бяха включени кадри от камера, които показват как колата се блъска в бавно движещ се оранжев камион.
В репортажа се твърди, че функцията за автопилот на колата е била активна в момента на катастрофата. Семейството на Гао е замео иск срещу Tesla в съд в Пекин.
Производителят на електрически автомобили посочва в изявление, че семейството не сътрудничи в усилията за получаване на данни от останките от автомобила.
Технологията за автопилота на Tesla попадна под сериозни критики през последните седмици, след като стана ясно, че може би е причинила или поне не е предотвратила смъртта на мъж от Флорида на 7 май. Джошуа Браун загина, тъй като автономната кола, в която се намираше, катастрофира.
Това е първият известен фатален инцидент с Model S, разполагащ със система за автопилот, която поема контрола над кормилото и спирачната система при определени условия. При втори инцидент с кола с автопилот се е стигнало до лека катастрофа, но без сериозни последици за пътниците.
През август 37-годишния американски адвокат Джошуа Ниали от щата Мисури заяви, че автопилотът му е спасил живота, след като докато пътувал в колата си, почуствал остра режеща болка в гърдите, от която получил виене на свят и започнал да губи усещане за реалност. Той успял да позвъни на жена си и да зададе на автопилота на автомобила си маршрута към най-близката болница. По-късно твърди, че не помни пътя и как се е озовал там.