Японската компания Mazda обяви сервизна акция за седана Mazda 6 от предишното поколение на модела. Проблемът е свързан с въздушните възглавници на автомобила, но няма общо с масивната сервизна акция на Takata. Въпросните дефектни еърбеци в Mazda 6 са производство на японското подразделение на Continental. Именно доставчикът на части и оборудване е открил проблема, като е сигнализирал автомобилната компания по-рано тази година. Въздушните възглавници в модела, произведен между февруари 2008 и декември 2009 г., имат недостатъчна изолация на контролния модул, което може да доведе до корозия. В редки случаи този проблем може да причини отказ на обезопасяващата система, казва се в информацията. Към момента сервизната акция е обявена единствено на пазара в САЩ. Японският производител ще подмени дефектните части с нови, като ремонтът ще бъде за сметка на компанията. Моделите на Mazda 6 от 2009-2011 г. също ще бъдат подложени на ремонт заради проблем с въздушните възглавници. Той обаче е по-сериозен, тъй като засяга компонентите на Takata. При активирането на въпросните еърбеци е възможно те да експлодират, разпръсквайки смъртоносни парчета метал. Проблемите въздушни възглавници на Takata са причинили смъртта на поне 10 души и са ранили още най-малко 100. Те са използвани за предните две места на модели на редица компании, сред които Honda, Toyota, Nissan, Mazda, BMW, Ferrari, General Motors. Общият брой на засегнатите автомобили в световен мащаб превишава 50 млн. Сервизни акции за други автомобили - в Automedia.bg
fallback
Дефектни еърбеци пращат старата Mazda 6 в сервиза
Акцията засяга около 42 хил. автомобила в САЩ
18:12 | 08.09.16 г.напиши коментар
fallback
Още от Новини виж още