Германският автомобилен концерн Volkswagen е продал през юли по-малко коли от своята основна марка. Компанията е доставила малко под 449 хил. автомобила, обяви базираният във Волфсбург концерн в петък. Това е спад от 1,8 на сто на годишна база.
Директорът по продажбите Юрген Щакман посочи като основна причина за спада календарни фактори – през този месец е имало два работни дни по-малко, отколкото през юли 2015 г., предава DPA.
Освен това заради влошени икономически рамкови условия в някои европейски основни пазари потребителите са били по-сдържани. Така например потребителското доверие във Великобритания е пострадало заради вота за излизане от ЕС. По данни на британския браншови съюз продажбите на VW там са спаднали с 9,5 на сто на годишна база.
На родния германски пазар също е отчетено понижение, като тук компанията е продала с цели 15,6% по-малко коли, отколкото преди година.
Силен двигател за продажбите през юли остава китайският пазар. Там VW успява да продаде със 17% повече коли – 210 500 броя. От януари до юли на този пазар продажбите спадат с почти 1 на сто до 3,37 млн. броя.
И Източна Европа показва сериозно нарастване от 12,5 на сто. В засегнатите силно от Дизелгейт САЩ продажбите намаляват с 8,1 на сто.
Междувременно се засилва и натискът над компанията в САЩ. Извънсъдебното споразумение между концерна и властите ще напълни джобовете на адвокатите на ищците. Те настояват за до 332,5 милиона долара под формата на такси и други юридически разходи, става ясно от подадени в съда документи. Volkswagen сключи по-рано извънсъдебно споразумение за над 15 млрд. долара, с което избегна стотици дела от страна на собствениците на дизелови коли, властите и американските щати.
Volkswagen и адвокатите на ищците досега не са се договорили за размера на таксите, се казва в документа. Но условията на споразумението предвиждат компетентният окръжен съдия Чарлз Брайер да вземе окончателното решение за таксите.
Компанията обяви, че възнамерява да поправи до средата на следващата година всички засегнати от скандала коли. „Убеден съм, че ще успеем да се справим с по-голямата част през 2016 г. и първата половина на 2017 г.“, казва директорът по маркетинг Херберт Дис пред Wirtschaftswoche. За 4,6 млн. от общо засегнатите в глобален мащаб 10,5 млн. коли вече са намерени технически решения, които са одобрени от властите.
Дис е убеден, че компанията няма да се изтегли от американския пазар. „Това би била груба грешка. Америка е страна, която налага сурови глоби, но и която дава втори шанс“, казва той.