Един от най-очакваните кросовъри на пазара е новото поколение на Audi Q5. Прототип на модела бе заснет по време на тестове на „Нюрбургринг”, където компания му правеше бъдещото BMW X3. Очаква се машината на компанията от Инголщат да се появи първа пред публика, като това ще стане на автосалона в Париж през октомври. С помощта на няколко чужди издания ще се опитаме да изясним какво трябва да очакваме от машината. Как ще изглежда В йерархията на Audi моделът Q5 винаги е запълвал нишата между два основни за марката автомобила - Q3 и Q7. С появата на новото Q2 обаче положението се променя и кросовърът ще започне да играе по-сериозна роля. Очаква се на външен вид той да прилича на Q7 с голямата си решетка на радиатора, правите линии и големите калници. Дизайнът на Q5 е дело на Марк Лихте, който дебютира като главен дизайнер на Audi с Q2. Затова експертите не отхвърлят възможността някои от елементите от най-малкия SUV на марката да бъдат използвани отново. Ако се съди по снимките на тестовите прототипи, кросовърът ще запази пропорциите си, но ще порасне на размери. Очаква се дължината да достигне 4700 мм, широчината – 1950 мм, а височината – 1650 мм. Разстоянието между двете оси ще е около 2900 мм. На каква платформа ще бъде изграден Новото Audi Q5 ще използва глобалната платформа MLB evo, която е в основата на редица модели на марката – от A4 до Q7. Отличителната особеност на шасито е надлъжното разположение на двигателя и широкото използване на олекотени материали. Така кросовърът ще бъде с около 100 кг. по-лек от своя предшественик, като с тегло от 1600 кг. той ще бъде сред най-леките в класа си. Предното и задното окачване ще бъдат многоточкови, а в базовото оборудване на машината ще бъдат включени стандартни пружини и амортисьори. Срещу доплащане клиентът ще получи пневматично окачване, способно да променя клирънса и да поддържа нивото на каросерията, независимо от натоварването. Като опция ще се предлагат и електронно управляеми амортисьори. Какво ще има под капака Гамата двигатели на новото Q5 ще включва бензинови и дизелови 2,0-литрови агрегати с турбина. Бензиновите 2,0 TSI ще развиват 190 и 252 к.с., а дизелите 2,0 TDI – до 190 к.с. По-мощните версии – SQ5, ще получат 3,0-литрови V6, като бензиновият ще предлага 354 к.с., а дизелът – 340 к.с. През 2017 г. ще се появи и RS Q5 с туин-турбо мотор с не по-малко от 450 к.с. Скоростните кутии ще бъдат 7-степенна механична и „робот” с 2 съединителя, както и 8-степенен автомат, който ще бъде достъпен само за версиите с V6. Няма да се мине и без хибридни модификации, в чиято основа ще бъде 2,0-литровият TSI двигател, на който ще помагат 2 електромотора. Очаква се мощността на системата да достигне 300 к.с., като само на електричество тази версия ще преминава не по-малко от 50 км. Какво ще бъде задвижването Платформата MLB позволява използването на трансмисията Quattro Ultra, в чиято основа е многодискова муфа с електронно управление, а не механичен диференциал Torsen, с който са оборудвани всички модели на Audi до 2016 г. Главната особеност на новата система е, че заради стремежа за пестене на гориво трансмисията предава мощността към предната ос, като само при необходимост се задвижва и задната. Ще има и версии само с предно предаване, което при предишната генерация на модела липсваше. Какви опции ще получи и колко ще струва Би-ксенон фаровете ще бъдат включени в базовото оборудване на Q5, а срещу доплащане клиентът ще може да поръча светодиодни или матрични светлини. Стандартният набор системи ще включва аудиосистема със 7-инчов дисплей и „шайба” за управление на функциите. Като опция ще бъде достъпен 8,3-инчов дисплей и „шайба” с тъч-пад. Срещу доплащане клиентът ще получи навигация, приборен панел в стил Audi Virtual Cockpit и пълен набор асистенти, които не само предотвратяват инциденти на пътя, но и изпълняват ролята на автопилот. За цените още е рано да се говори, но се очаква версията с предно предаване да стартира от около 33 000 евро, докато тази със система 4х4 да е с около 3000 евро по-скъпа. С кой ще се конкурира Q5 Новото Audi Q5 остава в нишата средноразмерните премиални кросовъри, където списъкът с конкуренти не се е променил особено. Най-важните съперници на модела ще бъдат Mercedes-Benz GLC, Jaguar F-Pace, Lexus NX и Land Rover Discovery Sport. В групата може да се включат още Cadillac XT5, както и следващите поколения на BMW X3 и Volvo XC60. Още снимки - в Automedia.bg