Смятаната за създател на първия сериен кросовър японска компания Toyota разкри официално своя нов представител в сегмента. Моделът е определен като Coupé High-Rider, откъдето идва и името му - C-HR. Новият кросовър е компактен - 4360 мм дължина, 1795 мм широчина, 1555 мм височина и междуосие от 2640 мм, като се разполага в гамата под RAV-4. Изграден е на чисто новата глобална платформа Toyota TNGA (Toyota New Global Architecture), а в концепцията му са заложени три ключови направления – дизайн, задвижване и динамика, се казва в съобщението от Toyota.
Toyota C-HR бе загатната още през 2014 година на изложението в Париж, като серийният модел е запазил футуристичните форми на концепта от френската столица. Дизайнът му е дело на европейския офис на Toyota, където са заложили на LED светлини, "скрити" задни дръжки, скосен покрив и едновременно спортен и модерен дизайн.
Интериорът е създаден в унисон, като от Toyota споделят, че са заложили на "'Емоционални материали' и 'Новаторски детайли'". Впечатление правят ориентираният към водача кокпит и мултимедийна система със сензорен дисплей, както и ергономично подредените уедри.
Японците са подсигурили немалки възможности за персонализация, както и голям избор от екстри - специално проектирана за модела аудиосистема JBL, отопляеми седалки, система за паркиране Toyota S-IPA (Simple Intelligent Park Assist) и много други.
Комплексът от системи за безопасност Toyota Safety Sense е серийно наличен при всички нива на оборудване. Той включва познатите вече Pre-Collision система (с разпознаване и на пешеходци), адаптивен Cruise Control, асистент за напускане лентата на движение, автоматично превключване между къси и дълги светлини и др. Към момента са известни два от двигателите на модела - един бензинов и един хибриден, който е нова разработка. Дизел най-вероятно няма да се предлага.
Хибридът се задвижва от система с мощност 122 к.с., която е по-ефективна от предходното поколение хибриди и предлага по-динамично шофиране, се казва в съобщението. Вредните емисии CO2 са само 85 г/км, а средният разход на гориво - 3,7 л/100 км.
Бензиновият мотор е 1,2-литров турбо, познат от последното поколение Auris. С мощност от 116 к.с. и въртящ момент от 185 Нм, този двигател отделя 128 г/км емисии СО2, като комбинираният разход е 5,7 л/100 км. За него са налични 6-степенна механична и автоматична безстепенна (CVT) трансмисии.
Оборудваните със CVT версии ще се предлагат както само предно, така и със задвижване на всички колела (AWD).
Продажбите на Toyota C-HR започват от септември, а първите автомобили ще стигнат до своите собственици още преди края на годината.
От Toyota очакват да реализират по над 100 000 автомобила годишно.