fallback

Volkswagen се изправя пред глоба за на 10 млрд. долара заради Дизелгейт

Германският концерн ще плати на клиентите от дизеловия скандал до 7 хил. долара и ще финансира грантова програма за намаляване на замърсяването на въздуха

22:22 | 23.06.16 г.
Автор - снимка
Създател

Volkswagen AG (VW) ще плати на собствениците на замърсяващите дизелови автомобили до 7 хил. долара и ще финансира грантова програма, насочена към намаляване на замърсяването на въздуха. Това може да се случи в контекста на споразумението за 10 млрд. долара, което ще бъде обект на съдебно дело относно скандала с емисиите на компанията следващата седмица. Това коментират пред Bloomberg лица, запознати с преговорите.

VW ще плати между 1 000 и 7 хил. долара на автомобил в зависимост от възрастта на превозното средство и други фактори, за да компенсира потребителите, твърдят анонимните източници.

Програмата за околната среда е ключов приоритет за регулаторите, които искат да поправят повредите на 482 хил. дизелови коли, които отделят до 40 пъти повече азотни оксиди, които замърсяват въздуха, в сравнение с допустимите количества.

Очаква се германският концерн да не може да поправи всички коли, което може да доведе до обратни изкупувания или допълнителни плащания към фонда за опазване на околната среда.

Базираната във Волфсбург германска компания призна, че от 2009 г. насам е манипулирала данни на коли, за да преминат тестовете за емисии на Агенцията за защита на околната среда на САЩ и Съвета за атмосферните ресурси на Калифорния (California Air Resources Board, CARB).

VW, EPA, CARB, Министерството на финансите на САЩ и адвокатите, представляващи засегнатите клиенти, ще представят споразумението на 28 юни в Сан Франциско.

През април страните подписаха предварително споразумение, въпреки че преговорите по детайлите все още продължават и могат да претърпят промени, твърдят източниците на Bloomberg.

Собствениците на автомобили ще трябва да направят сложни изчисления, за да разберат колко точно пари ще получат от VW, поясняват две от лицата, според които това може да раздразни клиентите и да навреди допълнително на връзката на автомобилопроизводителя с купувачите.

Регулаторите искат да видят малка по-размер, но популярна, програма за разрешаване на скандала с дизеловите емисии, казват анонимните източници.

Новият фонд ще има администратор, нает от Министерството на правосъдието на САЩ, твърди едно лице. Администраторът ще одитира проектите, които могат да кандидатстват и които подлежат на одобрение на база заложени в програмата критерии. От VW не са разпространявали информация за плана.

Размерът на споразумението ще достигне 10 млрд. долара, твърди друго лице. Сделката се очаква да включва глоби за нарушаване на американското законодателство, свързано с чистотата на въздуха, средства за обратно изкупуване на автомобилите, за компенсация на клиентите и съдебни обезщетения и разноски. Освен това компанията е обвинена от Федералната комисия по търговия на САЩ за подвеждаща реклама.

По-рано тази година VW увеличи провизиите са скандала до 16,2 млрд. евро, пише ВВС. В сряда главният изпълнителен директор Матиас Мюлер отново се извини на акционерите на компанията заради скандала.

Планът за компенсиране за вредите върху околната среда е по-важен за регулаторите, тъй като колите с дизелово гориво, които са в движение, надхвърлят ограниченията за замърсяване.

Парите, които VW ще трябва да внесе във фонда, ще зависят от техническа оценка на регулаторите. Те ще оценят и какво замърсяване ще генерират клиентите, които не продадат колите си обратно на VW или не ги върнат за поправка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:34 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още