За първи път от оповестяването на Дизелгейт през септември 2015 г. германски съд постанови, че търговец на коли трябва да приеме обратно манипулиран автомобил и да възстанови цената на клиента си, предава DPA.
Едно семейство от Мюнхен е придобило през май 2014 г. Seat Ibiza с 1,6-литров дизелов двигател – един от моторите, които предизвикаха най-голямата криза в корпоративната история на концерна.
Фамилията се е почувствала излъгана и е подала иск пред съд в Мюнхен. Сега излиза и съдебното решение, според което дилърът е имал над половин година на разположение, за да отстрани дефекта, но е пропилял това време.
Затова сега той трябва да плати на клиентите си 17 930,54 евро, плюс законните лихви за периода.
Световният скандал със софтуер, намаляващ показанията за замърсяващите емисии на дизелови автомобили, избухна през септември миналата година и засегна силно производителя на 12 марки - от Audi до Seat, минавайки през луксозния Porsche.
През октомври американската Федерална комисия по търговия (FTC) започна разследване по случая. Броени часове преди края на срока, който бе дал съдията в САЩ за извънсъдебно споразумение, Volkswagen (VW) се съгласи да поправи или да изкупи обратно приблизително 500 хил. дизелови автомобила в САЩ, оборудвани със софтуера за манипулиране на вредните емисии.