Скандалът с манипулираните тестове за изхвърлени вредни емисии от дизелови автомобили в Япония се разраства. Както предава Ройтерс, позовавайки се на свои източници, и Suzuki Motor Corp е използвала непозволени в страната методи за изчисляване на стойностите на изхвърлените газове в някои модели. Несъвместимите със закона тестове обаче са показали резултати, които не са твърде далеч от стойностите на тестовете със законни методи, пояснява агенцията.
По-късно и самият председател на Борда на директорите Осаму Сузуки призна на специална пресконференция за ползването на неправомерен софтуер при 16 модела, които се продават само в страната. Точните тестове обаче показвали, че не е нужна промяна. Четвъртият по големина японски автомобилен производител заяви, че незаконният метод е бил ползван от 2010 г. и е засегнал 2,1 млн. автомобила. След появата на информацията акциите на производителя сринаха временно с до 15 на сто. Книжата се обезцениха с 9,4% в края на сесията в Токио днес. Това е най-големият спад от повече от седем години насам. Пазарната стойност на концерна в момента е около 11,7 млрд. долара, а книжата загубиха 29 на сто от началото на годината.
"Впечатлението е лошо, особено след като пазарът стана много нервен след скандала са Mitsubishi", заяви Коджи Ендо, анализатор в базираната в Токио Advanced Research Japan. "Дори и ако те не са манипулирали данните, все пак това е лоша новина", допълни той.
Suzuki е първият автомобилен концерн, който признава за потенциални неправомерни действия, след като Министерството на транспорта на Япония накара компаниите да проведат вътрешни разследвания в резултат на скандала с Mitsubishi Motors, който започна през миналия месец. В края на април Mitsubishi призна, че от 1991 г. е използвал при тестовете манипулативен способ, за да постигне по-добри стойности на извхърляните газове и потребелнието на гориво. В момента съществуването на компанията е заплашено заради срива на пазарната капитализация и неясните последици от скандала.Междувременно Nissan Motors се притече на помощ на своя по-малък конкурент и придоби 34 на сто от Mitsubishi Motors.
*Актуализирано в 11.50
Вижте повече във видеото на Bloomberg.