Кросовърът Porsche Cayenne и следващото поколение на хечбека Panamera ще получат напълно нов би-турбо V8 двигател, който германската компания представи на симпозиум във Виена. Новият агрегат е построен на базата на 3,0-литровия V6 мотор от Audi S4, като към него са добавени 2 цилиндъра. Засега от Porsche не разкриват неговия обем, но се предполага, че той ще бъде 4,0 литра. Известна е обаче мощността на двигателя – 541 к.с., както и максималният въртящ момент – 770 Нм. Така новият мотор разполага с 21 к.с. и 70 Нм повече от досегашния 4,8-литров V8 с турбо, който бе използван от двата модела. Агрегатът е получил система за деактивация на половината от цилиндрите при по-ниски натоварвания с цел икономия на гориво. Режимът, който германците са нарекли „полудвигател”, се активира в диапазона между 950 и 3500 об/мин, като намалява разхода на бензин с около 30%. Моторът на първо време ще бъде поставян за Porsche Cayenne във версия Turbo, но той ще може да бъде използван и при хибридните модели на марката. Двигателят е подходящ за всички автомобили, изградени както на платформата MSB със задно предаване, така и на MLB, която е с предно. Новият агрегат ще може да се комбинира както с 8-степенната автоматична скоростна кутия ZF, така и с напълно нова преселективна трансмисия със същия брой предавки. В момента тя е в процес на разработка отново от компанията ZF. Освен на двата модела на Porsche новият V8 двигател ще бъде използван и за модели на Audi и Bentley. Предвижда се той да бъде поставен и на кросовъра Lamborghini Urus. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg