fallback

Ford инвестира 182 млн. долара в софтуерна компания

Инвестицията в Pivotal е част от инвестиционен кръг на стойност 253 млн. долара, оценявайки концерна на 2,8 млрд. долара

21:02 | 05.05.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският автомобилен концерн Ford  Motor Co. ще  инвестира 182 млн. долара в тясно специализираната сoфтуерна компания от  Сан Франциско Pivotal Software Inc. в поредния знак за усилията на автомобилната индустрия да се доближи до софтуерния сектор, пише Wall Street Journal. Решението подчертава натиска върху автомобилопроизводителите да подсилят технологичните си платформи, като се има предвид развитието в бранша и появата на автопилотните коли.

Сделката дава достъп на производителя на автомобили до „наистина съвременни методи за разработка на софтуер и облачни умения със скорост, която ние не бихме могли да достигенм от само себе си", каза главният изпълнителен директор на Ford Марк Фийлдс. Облчаните технологии се отнасят до използването на мрежа от отдалечени сървъри, които управляват приложения и съхраняват данни. 

Ford допълни, че планира да използва софтуерната методология на Pivotal в информационната си технология, както и в разработването на продукти.

Инвестицията в базираната в Сан Франциско Pivotal е част от инвестиционен кръг на стойност 253 млн. долара, който включва и участие на Microsoft Corp., оценявайки Pivotal на 2,8 милиарда долара. Ford бе клиент на Pivotal, а главният директор по информационните технологии на автомобилния концерн Марси Кливърн ще се присъедини към Борда на директорите на Pivotal.

През март Pivotal обяви, че има партньорство с Volkswagen AG, най-голямата европейска автомобилна компания по продажби. Това сътрудничество включва и съвместно разработване на софтуер и решения за мобилност в базираната в  Берлин Digital Lab на Volkswagen.

През същия месец Ford основа дъщерното дружество Ford Smart Mobility LLC, а през април представи FordPass, сътрудничеството с Pivotal. FordPass включва приложение за смартфон, което помага на потребителите да паркират, да споделят колата си, предоставя отдалечен достъп до превозните средства  както и други услуги. Притежаването на превозно средство с марката Ford не е задължително, за да се използва приложението, а Ford добави, че FordPass „има за цел да направи за собствениците на автомобилите онова, което iTunes направи за музикалните фенове".

Сега двете компании обявиха, че планират да открият софтуерни лаборатории в САЩ и Европа, където ще назначат инженери, софтуерни архитекти и експерти. Сделката ще приключи след анализа ѝ от страна на регулаторните органи.

Акциите на Ford поскъпнаха днес с 2 процента до 13,33 долара в сутрешната сесия на Wall Street, отбелязва AFP. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:10 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още