Оперативната печалба на Daimler AG спадна с 8,5% на годишна база през първото тримесечие, след като дивизията, произвеждаща превозни средства с марката Mercedes-Benz, похарчи средства за представянето на последния модел седан E-Class, който е и най-важният модел за марката, пише Bloomberg.
Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) от продължаваща дейност намаля до 2,68 млрд. евро от 2,93 млрд. евро преди година, съобщава базираната в Щутгарт компания. Средната оценка на деветимата анкетирани от агенцията анализатори бе за печалба от 2,6 млрд. долара.
Цифрите бяха помрачени от новината, дошла късно в четвъртък, че Daimler си сътрудничи със американското Министерство на правосъдието по разследване относно процеса по сертифициране на емисиите. Вниманието върху нивата на емисии в колите се увеличи след дизеловия скандал с Volkswagen AG и признанието на японската компания за производство на автомобили Mitsubishi Motors Corp. от тази седмица, че е манипулирала тестове за икономичност на горивото.
В началото на април Daimler прогнозира, че растежът на печалбата ще се съживи по-късно през годината, след като все повече клиенти купуват новата средна по размер E-Class. Моделът обикновено генерира по-високи печалби в сравнение с по-малките коли на Mercedes.
През първото тримесечие Mercedes продаде 483 487 коли, или повече от пласираните 478 743 от BMW, като растежът бе два пъти по-висок от този на базирания в Мюнхен конкурент.
Ако ръстът продължи, подразделението на Daimler ще надмине BMW като водещ луксозен автомобилен бранд по обем на продажбите през 2016 г., след като отне второто място от марката Audi на Volkswagen през 2015 г.
Темпът на прираст на оперативната печалба леко ще се ускори тази година след рекордното повишение от 37 на сто до 13,8 млрд. евро през 2015 г., посочва още германският концерн.