Властите в Германия обмислят ограничаване на движението на автомобили, оборудвани с остарели дизелови двигатели. Очаква се крайното решение да бъде взето до края на годината, съобщава онлайн изданието на германското седмично списание Focus.
Според инициаторите на идеята подобна забрана ще стимулира покупката на електромобили. Те са на мнение, че автомобилните производители не дават реални данни за изразходваните вредни емисии и затова предлагат ограниченията да засегнат превозните средства, оборудвани с двигатели, отговарящи на стандарти по-ниски от Euro-5.
Това означава, че на пътя ще останат само автомобили, чиито мотори изразходват не повече от 80 грама азотен диоксид на 100 км. Този стандарт е задължителен за всички дизелови агрегати, произведени след 2015 г.
В момента в Германия се продават близо 3 млн. нови автомобили годишно, като половината от тях са с дизелови мотори. При BMW този показател е 74%, а при Audi – 67%. Според проучванията обаче едва 1/3 от немските дизелови коли по пътищата на страната отговарят на стандарта Euro-6.
Отделяните от дизеловите двигатели фини частици и азотни оксиди са причина за около 10 000 смъртни случая годишно в Германия, сочи статистиката на Европейската агенция за околната среда.
Подобни забрани вече бяха одобрени и в други страни от ЕС - подробностите вижте в Automedia.bg
преди 8 години Те и "еколозите" ни освен да "папка" от един куп фондове и да изнудват когото спипат на тясно друго не правят . Вземат по някой и друг милион да броят патките и са рахат за месеца. Дали бройката е точна кой ще тръгне да проверява? :))))) ха ха ха БГ и екология.....боже боже! ха ха ха Няма ли келипир ел. автомобили няма да има! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Бе кой ти гледа екологията там сред управляващите /които и да са те тук в БГ/ !??? Те си знаят, че са временно там, а и от държава като БГ кой знае какво замърсяване на планетата няма. То хора не останаха. Кой ще замърсява? Пенсионерите по селата ли? Важното е докато са на власт те и "кръговете им" яко да се нагушат. А както знаем няма бизнес, ако кацата с меда е празна. Дали със заеми или с данъци от какъвто и да е род , трябва да се пълни! "Ден година храни" , днес са на власт утре кой знае! Ти наистина ли мислиш, че сред тях има загрижени за природата на България? Може и да има такива но те са загрижени само за озеленяването на дворовете и хотелите си! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Що глупости в коментарите - само щото статията е преписана невярно хахахахаха :)Можете да си карате всякаква кола стига да не се набивате в центъра на големите градове. Там и без това отдавна не е за коли - а ограничението за сини плакети важи точно за зони, не за цели градове (какво остана за цялата Германия). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това тука абсолютно не е коментирано. Пък и логически няма как да се спрат от движение коли под евро 5. Единствено могат да спрат да пререгистрират отново и отново старите автомобили. Ако това влезе в сила то ще е за в бъдеще след 10 години например когато корозията ги доизяде и хората ги дават за скраб. автомобилите над евро 4 са много малък процент държавата от къде ще *** за данъци нищо по различно от БГ. Само се залъгвате с глупави статийки. Това, че е германия не означава, че хората карат само нови автомобили сигурно над 60% - 70% са стари. Те и преди говореха, че ще ограничават движението на стари автомобили евро 2 в градовете но в последстви и това отпадна, защото процента на евро 2 е равен на процента на продадените евро 5 и 6. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Г-н Пенев, 80 гр. NOx / 100 километра е по стандарт Euro-6 за леки пътнически автомобили, по Euro-5 e 180 грама и те не изразходват от двигателя, а се отделят в атмосферата с изгорелите газове. При камионите номерацията е с римски цифри Euro-I, II...V... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тва е многомилиарден бизнес тва със бараките в бг...тиквата знае това и няма да съдеиства за спирането....купуваш ел кола и кво? Ако си сложиш соларни панели в двора абсолютно нищо не лапка държавата от тебе..а иначе масла филтри горива части аспуси ремъци антифризи все звена от където може да се прават измами с количество и качество...ел колата кво има? Едни 4 гуми течност за чистачки и през некоя година сходимоста да се нагласи и тва е нема кражцини и измами с консумативи там..бг ще е последната къде ще поощтрява ел колите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Е нали все за екология говори правителството ни? За нови заводи за отпадъци, за милиони инвестирани в екологията у нас по европрограми, и т.н.Защо и ние да не се включим при прилагането на такива напредничави екологични мерки и да спрем старите дизелови автомобили от движение за да изчистим въздуха в градовете си? Нали нашите градове са с едни от най-високите нива на замърсяване на въздуха? Така че подобна мярка ще е отлична за нас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Автомобилите ще станат евтини за придобиване /те и сега са/ , НО..... много скъпи за притежаване. Те и цигарите са за без пари НО.... като се отчете пушача на държавата му отива заплатката. :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Как, като тук ни ги внасят като "нов внос"? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Когато ни ги продадат старите след забраната там! :)))) Освен това защо да се лишава правителството от такова перо за дране и то точно от най бедните? Я по колко начина събират медец в хазната покрай автомобилите. Какво като са стари? Медец в кацата за поръчки за приятели, за крадване трябва да има. :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар