fallback

АвтоВАЗ пред все по-трудни времена

Производството на автомобили в компанията е паднало девет пъти за една година

16:57 | 22.03.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият автомобилен производител в Русия АвтоВАЗ е в много тежко положение и не е изключено съвсем скоро да фалира. Това съобщава изданието „Ведомости”, според което само за 1 година производството на автомобили от дъщерната на Renault-Nissan група в завода в Толиати е спаднало 9 пъти.

Най-сериозно е намалено сглобяването на моделите на Nissan (включително и Datsun) - от 1578 бройки през февруари 2015 г. на 60 бройки през февруари тази година. Производството на Renault е понижено до 1518 единици, а на Lada – от 19 500 преди година на 11 620 единици през втория месец на 2016 г. 

Според официалните доклади през 2015 г. като цяло произведените по поръчка на Renault-Nissan нови автомобили са 130 000 бройки, което е на нивото от предишната година. При Lada обаче спадът в сравнение с 2014 г. е с 23,4% - до 303 334 единици.

Засега от АвтоВАЗ и Renault-Nissan не коментират тези резултати. Представител на Nissan каза единствено, че производството на моделите Almera, Sentra, Datsun on-Do и Datsun mi-DO в завода в Толиати ще продължи по план. Спряното през 2015 г. сглобяване на Nissan Tilda обаче няма да бъде възобновено, каквито бяха намеренията на ръководството на групата.

Медиите в Русия припомнят, че от началото на годината АвтоВАЗ има сериозни проблеми с доставката на различни компоненти от външни доставчици. Такива трудности имаше и през 2015 г., когато една от компаниите, произвеждаща седалки, датчици и ауспуси не успя да изпълни своите доставки и това доведе до спиране на производството за едно денонощие.

Като цяло продажбите на Nissan в Русия през 2015 г. са спаднали с 44%. Само за януари тази година резулатът е още по-лош – намаляване с 51% в сравнение със същия месец година по-рано. През февруари тенденцията се запази, като не помогнаха и големите намаления, обявени от компанията за модела Almera.

АвтоВАЗ също се опита да компенсира спада, като в началото на март предложи сериозни намаления на някои модели Lada, но и това не дава резултати до момента. Икономисти изчисляват, че спадът на производството до 11 620 бройки през февруари не е позволил на руската компания да запише приход от около 150  млн. рубли. А за да се измъкне от тежкото положение АвтоВАЗ спешно се нуждае от свежи приходи, тъй като за 2015 г. загубите на производителя са 74 млрд. рубли – около 960 млн. евро.

Преди дни френската група Renault потвърди официлано името на новия ръководител на АвтоВАЗ. Това е Никола Мор, който от 2014 година е начело на Dacia. Мястото на французина в румънската марка ще бъде заето от Ив Каракацанис.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:50 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още