Audi започна да приема поръчки за новото комби A4 Allroad quattro, което е първият модел на марката, оборудван с новата система за задвижване на четирите колела. При нея механичният диференциал Torsen е заменен с многодискова муфа с електронно управление, производство на фирмата Magna.
Новата технологията носи името quattro ultra, като тежи с 4 кг. по-малко от предишната версия. Многодисковата муфа, при която количеството на дисковете зависи от мощността на двигателя, е вградена в скоростна кутия и в зависимост от пътните условия включва или заключва кардановия вал.
Засега моделът Audi A4 Allroad quattro излиза на пазара единствено с 3,0-литров дизелов TDI V6 в два варианта на мощност - с 218 и 272 к.с. По-късно ще излязат версиите 2.0 TDI и 2.0 TFSI. Любопитното е, че технологията quattro ultra ще се предлага единствено на модификацията с 2,0-литров бензинов мотор, докато дизелите са оборудвани със стандартното quattro.
Цените на комбито в Германия стартират от 44 075 евро. От стандартното Audi A4 то се отличава по увеличения с 34 мм клирънс, пластмасовите предпазители по каросерията и модернизираното шаси с допълнителен режим off-road. В оборудването на модела влизат 7-степенна автоматична скоростна кутия S tronic, ксенонови фарове, рейки на покрива и 17-инчови алуминиеви джанти.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg