Скандалът с дизеловите коли на концерна Volkswagen не се отразява на представянето на спортната му марка Porsche. Нейната печалба продължи да расте през 2015 г., а положителната тенденция се пренесе и в първите два месеца на 2016 г.
За януари и февруари продажбите надхвърлят 35 хил., което е с 14% по-добър резултат спрямо същия период на миналата година.
"Големият брой продажби не е основната ни цел", заяви Оливър Блум, председател на изпълнителния съвет на Porsche AG, цитиран в официално съобщение на компанията. "Реализациите са логично следствие от нашата корпоративна стратегия и израз на нашата атрактивна продуктова гама."
Фискалната 2015 година е най-успешната в 85-годишната история на бранда.
Всъщност това е петата поредна година с рекордни приходи и продажби за Porsche. През 2015 г. с 25% нарастват както приходите от продажби, така и оперативната печалба.
Общо 225 хил. автомобила Porsche са продадени през 2015 година, което представлява ръст от 19 на сто спрямо 2014 г. Основната заслуга се пада на компактния кросовър Macan, който се очертава като новия бестселър на марката.
Ръстът на продажбите е довел и до увеличаване на производството, което пък е наложило наемането на нови служители. Те вече наброяват 24 481, или с 9% повече спрямо година по-рано.
Част от увеличаващата се печалба - 2,15 млрд. евро, Porsche планира да инвестира в научни изследвания и развитие. Сериозна сума ще бъде вложена и в разработката на първата напълно електрическа кола на марката, която трябва да бъде напълно завършена преди края на десетилетието.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg