fallback

Пазарът на автомобили в Китай се забавя

Продажбите на седани, джипове и миниванове на най-големия автомобилен пазар възлизат на общо 3,6 милиона за януари и февруари

18:31 | 10.03.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на автомобили в Китай са забавили темпа си на растеж до 5,1 процента през януари и февруари, като търсенето на по-евтини спортни високопроходими коли (джипове) от местни марки е скочило, но покупките на седани са се свили. Това обяви днес Китайската асоциация на автомобилопроизводителите, цитирана от AFP. Продажбите на седани, джипове и миниванове на най-големия автомобилен пазар възлизат на общо 3,6 милиона за двумесечния период, сочат данните на асоциацията.  Резултатите за първите два месеца на годината са отчитат заедно, за да се неутрализира ефекта от празниците по случай Лунната нова година - двуседмично забавяне, което настъпва по различно време в този период всяка година, уточнява AFP. Продажбите на джипове са скочили с 54,8 процента през януари и февруари спрямо година по-рано, като китайските марки обхващат 60 на сто от този пазар, докато при седаните има спад от 12,5 процента.  Общите продажби на превозни средства, включително камиони и автобуси, са нараснали с 4,4 процента до 4,1 милиона през първите два месеца на 2016 г. През периода юни-август миналата година се наблюдаваше неочаквано рязко свиване на показателя, което разтърси глобалния сектор, разчитащ на Китай да движи приходите. През септември търсенето се възстанови, след като Пекин намали данъците за колите с по-малки двигатели, припомня агенцията. Китайският пазар на автомобили "се охлажда", откакто през 2009 година растежът му достигна връх от 45 процента. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:26 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още