fallback

До 5 години BMW иска да създаде конкурентен безпилотен автомобил

Първата крачка в тази насока е поне петкратното увеличаване на броя на програмистите в компанията

16:49 | 07.03.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Една от най-популярните автомобилни марки BMW навършва днес (7 март) 100 години. Компанията се намира в отлична форма, като е лидер в премиум сегмента, но не се задоволява с това. Един от шефовете на BMW AG – Клаус Фрьолих, разкрива какво трябва да очакваме през следващите 100 години. Пред агенция Ройтерс топ мениджърът обяви, че през следващите 5 години една от основните цели пред BMW е създаването на конкурентен безпилотен автомобил. За целта компанията смята да привлече нови специалисти, които дa попълнят инженерния отдел на марката. „Главното при безпилотните автомобили не е металът (той отдавна е изобретен и работи прекрасно), а изкуственият интелект, който да управлява метала", коментира Фрьолих. "Именно за създаването на подобен интелект в момента се харчат милиарди долари в цял свят. В тази насока се трудят най-големите автоконцерни и IT компании, като BMW няма как да бъде встрани от този процес”. Топ мениджърът допълва, че първата крачка в тази насока е увеличаването на броя на програмистите в компанията - поне четирикратно. Сега техният брой във всички поделения на BMW по света е 30 000 души, като на тях се падат около 20% от разработките. Според Фрьолих този дял трябва да се увеличи поне до 50%. „Разбира се, назначаването на програмисти не трябва да става за сметка на собствените ни инженери, които са голямата гордост на BMW. Напротив, трябва да увеличим щата, което е една огромна инвестиция. Ние обаче няма как да си позволим да изостанем от най-новите тенденции”, обяснява още Фрьолих. В BMW обаче са на мнение, че в Германия няма необходимите кадри, тъй като местните университети не са успели да реагират на бързо променящите се реалности и съответно да „произведат” нужните IT специалисти от висока класа. Затова и интелектуалният потенциал на фирмата ще се търси от Северна Америка и най-вече от Силициевата долина, където повечето автомобилни производители откриха свои изследователски центрове. Друга цел, която са си поставили баварците, е да се превърнат в един от водещите в света производители на хибриди и електромобили. За целта BMW ще продава технологиите си и на по-малки компании. Този процес вече е стартирал, като още през ноември миналата година BMW е поела инженерното обновяване на хибридните агрегати на китайската компания Karma Automotive, която започва да предлага своите нови хибриди на пазарите в САЩ и Китай. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:41 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още