Френският производител на автомобили PSA Peugeot Citroën продължава със силното си възстановяване, след като изпраща 2015 г. с печалба в размер на 899 млн. евро. Компанията съкращава разходи, увеличи производителността и намали ценовите отстъпки, за да стимулира финансовия си резултат, пише MarketWatch.
За сравнение – през 2014 г. компанията изгуби 706 млн. евро.
Вторият по големина производител на автомобили в Европа по обем на продажбите отчита 6% ръст на приходите до 54,68 млрд. евро.
По-високите печалба и приходи идват въпреки факта, че глобалните продажби на Peugeot, Citroën и DS се покачват само с 1,2% до 2,9 млн. превозни средства. Това обаче свидетелства за способността на производителя на автомобили успешно да намали разходите, да подобри производителността и да задържи цените.
„Изненадващо, най-голямо е подобрението в Европа“, коментира главният изпълнителен директор Карлос Тавареш в интервю за The Wall Street Journal.
Растежът на печалбата и приходите подчертават трансформацията на компанията под ръководството на Тавареш, който пое поста през 2014 г. и изпълни амбициозен план за преструктуриране от губеща компания в играч в безмилостната автомобилна индустрия.
В края на 2015 г. оперативният марж на компанията от основната й автомобилна дивизия е 5%, което превръща Peugeot Citroën в най-печелившия производител на автомобили в Европа.
Концернът очаква пазарът на автомобили на Стария континент да забави растежа си до 2% през 2016 г. от 9% през 2015 г. Освен това прогнозира, че пазарът в Китай ще се покачи с 5% спрямо ръст от 7% през предходната година. За Русия и Латинска Америка се очаква спад от 15% и 10%, съответно.
Peugeot Citroën ще разкрие следващия си стратегически средносрочен план на 5 април.
Към 11:36 часа българско време на борсата в Париж акциите на Peugeot поскъпват с 4,72% до 14,31 евро. От началото на годината обаче те губят 12,1% от стойността си.