Японският автопроизводител Nissan отчете печалба над очаквания, докато търсенето на кросоувър модела Rogue се увеличава, съобщи Bloomberg.
Нетната печалба през четвъртото тримесечие нараства до 127,2 милиарда йени (1,1 милиарда долара), обяви компанията в сряда. Средната прогноза на осем икономисти, анкетирани от Bloomberg, беше за 120,6 милиарда йени.
Американците купуваха рекордно голям брой автомобили миналата година и Nissan, както и други автопроизводители, се възползваха от ниските цени на бензина, евтиното кредитиране и стабилизиращия се трудов пазар.
Ръстът на продажбите на Nissan e по-голям от тези на Toyota и Honda за трета поредна година. Доставките на модела Rogue скачат с 44%.
„Ясно е, че движещата сила е Северна Америка“, казва Сейджи Сигиура, анализатор в Tokai Tokyo Research Center, преди публикуването на данните. „Новите им автомобили допринесоха за подобрение и при печалбата, и при продажбите“, допълва той.
Акциите на компанията на борсата в Токио поевтиняха с 1,81% преди публикуването на отчета.
Тази година акциите на японските автопроизводители поевтиняват до голяма степен заради силната йена, която поскъпна до 115 йени за долар във вторник за пръв път от повече от година.
Инвеститорите се насочват към японската валута като инвестиция убежище заради опасенията за растежа на глобалната икономика. През 2016 г. акциите на Nissan поевтиняха с 23%. При Toyota и Honda спадът е съответно 18 и 26%.
Главният изпълнителен директор на Nissan Карлос Госн планира да увеличи вътрешната продукция тази година над 1 милион автомобила.
През 2015 г. продажбите на Nissan в Северна Америка се увеличават с 9,4%, а само в САЩ те скачат до рекордните 1,48 милиона бройки благодарение на търсенето на кросоувър моделите Rogue и Муранo и на седана Infiniti Q50.
В Китай, където Nissan e водещият японски автопроизводител, доставките нараства с 6,3% до 1,25 милиона автомобила. В Япония продажбите спадат с 12%, което е второто поредно годишно понижение, след като правителството на премиера Шиндзо Абе увеличи данък продажба в началото на 2014 г. Продажбите на вътрешния пазар падат вече 19 поредени месеца, посочва Bloomberg.