За четвърта поредна година титлата по продажби в автомобилния бранш попада в Toyota. Японската компания е реализирала 10,15 млн. коли в световен мащаб през 2015 година, с което изпреварва германския си конкурент Volkswagen, става ясно от комюнике на компанията, цитирано от световните агенции. Постижението на Toyota Motor е по-слабо от това през 2014 година, когато компанията пласира общо 10,23 млн. коли. Резултатът обаче е достатъчен за лидерското място. Toyota, която включва и марките Daihatsu и Hino, отчита свиване на продажбите на японския пазар с 6,5 на сто до 2,17 милиона коли на фона на велите потребителски разходи. Продажбите в чужбина обаче са нараснали с 0,9 на сто до 7,98 милиона. Като цяло японската компания прогнозира продължаващ спад на продажбите и през настоящата година очаква да пласира на пазарите 10,114 милиона коли. За лек спад в реализациите си съобщи и вторият в класацията по продажби - Volkswagen Group. Германският концерн е пласирал общо 9,93 млн. нови коли в света през 2015 година, което представлява спад с 2 процента спрямо предходната година. Сходно е и подреждането при продажбите на отделните модели. За поредна година лидерското място е Toyota Corolla, а веднага след нея се нарежда VW Golf, който измести от тази позиция Ford Focus.
Освен това Toyota отрече съобщения в пресата за нов алианс с друг японски производител – Suzuki. “Публикациите не се базират на факти“, пояснява говорителка на концерна. По подобен начин се изказват и от Suzuki, след като икономическият всекидневник Nikkei писа по-рано, че се предвижда и съвместно крос участие на двете фирми чрез размяна на акции. Освен това двете марки планирали засилено представяне на развиващи се пазари като Индия. Пълната класация - Топ 100 на най-продаваните коли за 2015 година - вижте в Automedia.bg