Европейкият парламент избра 45-те членове на анкетната комисия, която трябва да провери нарушенията на правилата на ЕС в тестове на вредните емисии от автомобили от страна на автопроизводителите, съобщиха от ЕП. Комисията ще разследва също така и пропуските от страна на държави членки и Европейската комисия в налагането на стандартите на ЕС.
Анкетната комисия ще представи междинен доклад по казуса до 6 месеца и окончателен доклад до 12 месеца от започване на работа. Тя ще проведе първото си заседание през февруари, когато ще избере своя председател и заместник-председатели. Комисията ще бъде натоварена да разследва предполагаемите пропуски на ЕК при надзора на тестовите цикли, както и пропуските на Комисията и държавите от ЕС по отношение на ефективни действия за изпълнението на надзора и изричната забрана за ползване на коригиращи средства.
Членовете ще трябва да анализират още и предполагаеми пропуски на ЕК при въвеждане на тестове, които да отразяват реалните условия на ползването на автомобилите.
Ще бъде потърсен отговор и на въпроса дали Европейската комисия и държавите членки са имали доказателства за използването на коригиращи устройства преди избухването на скандала на 18 септември 2015 година.
ЕП одобри създаването на анкетната комисия в края на миналата година, няколко месеца след като властите в САЩ съобщиха за наличието на измамен софтуер, който изкуствено намалява емисиите на автомобили с марка Volkswagen.