Базираният във Волфсбург автомобилен производител Volkswagen AG засилва курса си към икономии. Ръководителят на марката VW Херберт Дис настоява още за 2016 г. да има увеличение на продуктивността с 10 на сто, а за тази цел трябва да се съкратят хиляди работни места, пише германското списание Manager magazin.
Дис не споменава конкретни числа, но източници от компанията твърдят, че в опасност са над 10 000 работни места. В никакъв случай няма да е достатъчно да не се удължат договорите на близо 7 хил. служители на срочен договор, а ставало дума и за дългосрочно заети служители. Колко и на какви позиции ще са съкращенията, зависело и от реакцията на клиентите на скандала с манипулираните данни за вредните емисии.
Херберт Дис пое поста си през юли 2015 г. Той има за задача да повиши значително производителността на изпадналата в лека криза марка още преди избухването на скандала. Концернът вече обяви, че за 2018 г. VW цели оперативна възвращаемост от 6 на сто. Ако обаче нещата бъдат оставени в сегашното им положение, според прогнозите на финансистите на VW за постигането на целта ще липсват между 8 и 9 млрд. евро. Ето защо и главният изпълнителен директор Мариас Мюлер е одобрил радикалния план за икономии, се говори още в компанията.
Според информация на списанието мерките целят да повишат сегашното равнище на ефективност с 10 процентни пункта във всички подразделения – производство, администрация, разработка и продажби. Най-късно в началото на лятото ще се пристъпи към сериозното намаляване на работните места. Вероятно процесът ще започне в заводите за компоненти. Само в Германия компанията има фабрики за произвеждане на двигатели, ходова част и оси за собствените си модели.
В средата на септември стана ясно, че Volkswagen е инсталирал в около 11 млн. дизелови автомобила специализиран софтуер за манипулиране на данните за отделяните вредни емисии в тестови лаборатории. Около 8 млн. от засегнатите коли според VW са в страни от ЕС. От тях 2,8 млн. са в Германия. 5700 нови коли от марките Volkswagen и Audi са засегнати в България от скандала с манипулирания софтуер.
Германският автомобилен концерн назначи съдията-звезда Кенет Файнберг, който се стреми към бързо извънсъдебно споразумение в САЩ относно аферата.
САЩ пък увеличиха натиска, след като властите в страната решиха да заведат граждански иск за нарушаване на американските закони за борба със замърсяването срещу германския автомобилен гигант и неговите луксозни марки Audi и Porsche, от които искат обезщетение, което може да възлезе на най-малко 18 млрд. долара.
Повече за скандала можете да прочетете тук