Директорът на отдела за изследвания и разработки на концерна Daimler доктор Томас Вебер разкри нови подробности за първия сериен модел на Mercedes-Benz, задвижван с водородни клетки. Пред журналисти на автосалона в Детройт топ мениджърът потвърди, че машината ще бъде построена на базата на кросовъра GLC, като ще получи най-добрия от всички съществуващи до момента агрегати на водородни елементи.
Модификацията ще се казва Mercedes GLC F-Cell, като ще се появи през 2017 г. Тя ще може да се зарежда напълно за 3 минути, като ще предлага пробег от 600 км. Цената за САЩ ще е около 75 000 долара.
Към момента единственият сериен кросовър на водородни клетки, предлаган на пазара, е Hyundai Tucson Fuel Cell. Редица други производители обаче развиват подобни проекти. Audi, например, разкри в началото на годината своя концепт h-tron quattro. От Mercedes само преди 2 месеца показаха водородния миниван Vision Tokyo. Компанията обмисляше да пусне и подобна версия на B-Class, но подобен проект се оказа икономически нецелесъобразен.
Освен разработката на сериен водороден модел доктор Вебер потвърди и работата върху нов електромобил на германската марка. Първият изцяло "зелен" модел с модулна структура на Mercedes-Benz ще бъде използвана и за бъдещите хибридни и електрически превозни средства на марката. Този автомобил ще може да изминава около 480 км, като ще се конкурира с Tesla Model S.